۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹

نمایش‌های شنیدنی با مهر/ماجراهای شرلوک هولمز-۶؛

ناپدیدشدن زنی میانسال در هتل/ تابوتی که برای ۲ نفر ساخته شد

ناپدیدشدن زنی میانسال در هتل/ تابوتی که برای ۲ نفر ساخته شد

«ماجراهای شرلوک هولمز» نوشته سر آرتور کانن دویل با کارگردانی ایوب آقاخانی در ۶ قسمت و در قالب نمایش رادیویی تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سر آرتور کانن دویل نویسنده انگلیسی خالق شخصیت شرلوک هولمز یکی از مطرح‌ترین کارآگاهان تخیلی دنیا است که در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی در تاریخ ثبت شده است. شرلوک هولمز مهارت‌های ویژه‌ای برای حل معماهای جنایی دارد.

علاوه بر کتاب‌ها و داستان‌هایی که با محوریت شخصیت شرلوک هولمز نوشته شده‌است، فیلم‌های سینمایی متعدد و همچنین سریال‌های پرطرفداری از جمله «ماجرای شرلوک هولمز» با بازی جرمی برت درباره این کارآگاه تخیلی و پرونده‌هایی که حل می‌کند، ساخته شده اند.

ایوب آقاخانی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که در عرصه رادیو و نمایش‌های رادیویی هم فعالیتی مستمر و تاثیرگذار دارد، به سراغ نوشته‌های سر آرتور کانن دویل رفته و مجموعه نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را کارگردانی کرده است.

این مجموعه رادیویی با سردبیری و کارگردانی آقاخانی در ۶ قسمت تولید و پخش شده است. فرشاد آذرنیا تهیه‌کنندگی نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را بر عهده دارد و مهسا پیروزفر تنظیم رادیویی اثر را انجام داده است.

محمدرضا قبادی‌فر افکتور و جعفر جودتی صدابردار، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در ششمین قسمت «ماجراهای شرلوک هولمز» با داستان «ناپدیدشدن خانم کارفاکس»، بازیگران به ترتیب اجرای نقش عبارتند از محسن بهرامی، امیر منوچهری، نورالدین جوادیان، ماکان رضایی‌پور، کرامت رودساز، رویا فلاحی، عباس توفیقی، بهرام سروری‌نژاد، احمد هاشمی، رضا قلمبر.

در این قسمت با مدت زمان ۳۹ دقیقه و ۴۰ ثانیه، خانم فرانسیس کارفاکس زن ثروتمندی است که جواهرات بسیاری دارد که حتی در بانک هم نمی‌گذارد. این خانم بسیار تنها است. وی همیشه برای پرستار پیر خود نامه می‌نوشته ولی چند هفته‌ای است که برای پرستار نامه ننوشته و آخرین نامه از هتلی در سوییس بوده است. واتسون به هتل مورد نظر در سوییس می‌رود تا پیگیر ناپدید شدن خانم کارفاکس بشود. سرپیشخدمت هتل می‌گوید که قبل از رفتن خانم کارفاکس، مردی درشت‌اندام و انگلیسی به ملاقات وی می‌رود و خانم کارفاکس بلافاصله هتل را ترک می‌کند. وی می‌گوید که همه در هتل اطلاع داشتند که خانم کارفاکس صندوقچه‌ای پر از جواهرات گران‌قیمت را با خود حمل می‌کرده است.

گویا خانم کارفاکس در حال فرار از دست کسی بوده است و ... .

با هم ششمین و آخرین قسمت نمایش رادیویی «ماجراهای شرلوک هولمز» را بشنویم.

کد خبر 5943952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha