موضع‌گیری جدید قطر درباره غزه

موضع‌گیری جدید قطر درباره غزه

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: اوضاع فاجعه بار در غزه در سایه ناتوانی جامعه جهانی در توقف تجاوز، بغرنج‌تر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: اوضاع فاجعه بار در سایه ناتوانی جامعه جهانی در توقف تجاوز، بغرنج تر می شود. ما شاهد حمله به همه بیمارستانها و نمایش های مضحک اشغالگران بودیم.

وی افزود: آنچه در بیمارستان شفا رخ داد یک جنایت است و متاسفانه از جامعه جهانی صدای محکومیتی نشنیده ایم. جنایت علیه غیرنظامیان ادامه دارد و احترامی به قانون و عرف بین المللی وجود ندارد.

آل ثانی بیان کرد: بسیاری از کشورها سیاستی دوگانه در شیوه تعامل به حمله به غزه در پیش گرفتند. تخلیه زوری و اجباری بیمارستان شفا یک جنایت است و نشنیدیم که جامعه بین‌الملل هم آن را محکوم کند. جنایات اسرائیل که آخرین نمونه آن بمباران مدرسه الفاخوره بود، ثابت می‌کند که این رژیم احترامی برای قانون‌های بین‌المللی قائل نیست. جامعه بین الملل باید در راستای حمایت از غیرنظامیان حرکت کند.

وی با اشاره به نزدیک بودن توافق مبادله اسیران افزود: چالشهای مذاکرات ساده است و مشکلات لجستیکی وجود دارد که امکان حل آن وجود دارد.

آل ثانی تاکید کرد: اسرائیل باید گذرگاههای بشردوستانه را بگشاید. مردم در غزه از گرسنگی و نبود آب آشامیدنی، برق و سوخت در رنج هستند.

کد خبر 5944077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha