۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷

دستیار رییس جمهور:

سیستان وبلوچستان را به الگوی عملی مدیریت مردم محور تبدیل کنیم

سیستان وبلوچستان را به الگوی عملی مدیریت مردم محور تبدیل کنیم

زاهدان- دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت با بیان اینکه سیستان وبلوچستان دارای مردمانی کم توقع و مسوولیت پذیر است گفت: می‌توان این استان را به الگوی عملی مدیریت مردم محور تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد عبودتیان پیش از ظهر امروز یک شنبه در اولین اجلاسیه مردمی سازی دولت در سیستان و بلوچستان که در تالار زاهدان برگزار شد، افزود: مردمی سازی یک ضرورت غیر قابل انکار هست که دولت سیزدهم نیز برای تحقق این مهم با قوت پای کار آمده است.

وی ادامه داد: فهم، خواست و مطالبه مردم برای زمامداران جمهوری اسلامی مهم است و ایمان داریم که نظام اداره کشور باید گره خورده با خواست و اراده مردم باشد و مردم در همه امور پای باشند.

وی افزود: مشارکت مردم در امور تصمیم گیری و تصمیم سازی، اجرا و نظارت مطالبه مهم رهبر انقلاب و اراده جدی دولت است که مردم باید در همه این مؤلفه‌های نقش آفرین باشند.

به گفته دستیار رییس جمهور، مشکلات سیستان و بلوچستان باید احصا، طبقه بندی و مشخص شود و برای حل و رفع آنها نیز باید از ظرفیت مردم بهره برد و حلقه‌های میانی خودجوش جهادی پای کار بیایند و دولت نیز حمایت‌های لازم را آنها انجام دهد.

وی تاکید کرد: باید همه مدیران در تمامی سطوح به مدیریت مردم پایه مؤمن و آگاه و متعهد باشند و با آسان سازی و فراگیر سازی امور، زمینه حضور و ورود جدی نهادهای مردمی را فراهم کنند تا شاهد موفقیت‌های چشمگیر تری باشیم.

حکمرانی مردمی جزو افتخارات سیستان وبلوچستان است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: در گفتمان امامین انقلاب، مردم محور اصلی هستند و این موضوع مهم در دولت سیزدهم نیز پیگیری و اجرا می‌شود.

رضا شریفی افزود: خوشبختانه احوال سیستان و بلوچستان رو به بهبود است که مهمترین دلیل این حال خوش نیز پایبندی مردم به اعتقادات دیرینه و سنت‌های مردم‌داری است.

وی افزود: در این استان علما، ریش سفیدان و بزرگان شیعه و سنی همواره در کنار دولت و به فکر مردم بوده‌اند و همین مسأله موجب شده که مورد وثوق و اعتماد جوانان بوده و هستند و در عرصه‌های حساس استان نیز منشأ اثرات خیر زیادی شده‌اند.

به گفته شریفی، در جریانات اغتشاشات پیش آمده استان، مردم و ریش سفیدان نقش مهمی در کاهش التهابات داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم سیستان و بلوچستان پیام خدمت بی منت را از خادمان خود در دولت دریافت کرده و به آنها اعتماد کرده‌اند و این امر وظیفه مدیران دولتی را سنگین‌تر کرده و مکلف هستند تا به فرآیند خدمت رسانی خود به مردم، عمق و سرعت و قوت ببخشند.

شریفی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان استان تهدیدات و فرصت‌های متنوع است که باید فرصت‌ها را در راستای پیشرفت استان به کار بگیریم و برای مقابله با تهدیدات نیز راهکارهای مقابله‌ای مردم پایه متناسبی تدوین شود که تا امروز نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

کد خبر 5944151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha