۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲

امام جمعه ارومیه:

برخی کشورها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کرده اند

برخی کشورها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سکوت کرده اند

ارومیه-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رژیم صهیونیستی اکنون در فلسطین زنان و کودکان بی دفاع را به شهادت می رساند اما برخی کشورها در برابر این جنایات سکوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر یکشنبه درنخستین یادواره شهدای مدافع امنیت در بوکان، با انتقاد از واکنش منفعلانه برخی کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی اکنون در فلسطین زنان و کودکان بی دفاع را به شهادت می‌رساند اما برخی کشورها در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.

وی با تاکید بر الگوگیری از راه پرفیض شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای امنیت گفت: پیام شهیدان والامقام، وحدت و همبستگی برای مقابله با دشمنان است.

حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: در حال حاضر تداوم راه شهدا و کسانی که برای حفظ امنیت جان خود را فدا کرده‌اند، مهمترین وظیفه همه ماست.

وی با بیان اینکه شهدا در دین اسلام جایگاه رفیعی دارند، اضافه کرد: شهیدان، دوستان و نزدیکان خود را دعوت می‌کنند که در راه حق تلاش کرده و در این راه به شهادت برسند که این امر، فوزی عظیم است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه پاداش شهدا توسط خداوند داده می‌شود، ادامه داد: در روز محشر تمام مردم سکوت می‌کنند و تنها شهدا در این روز از بارگاه خداوند شفاعت می‌خواهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار افزود: کسانی که ازبیماران مراقبت می‌کنند، جایگاه والایی دارند و در روز قیامت با بزرگان محشور خواهند شد.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: اگر سایر ملت‌های اسلامی مانند مردم ایران از مردم فلسطین حمایت می‌کردند، رژیم صهونیستی جرأت حمله به غزه را نداشت.

وی ادامه داد: سال گذشته دشمنان به بهانه فوت یک نفر، کشورهای غربی و استکباری توطئه بزرگی را در کشورمان ساماندهی کردند، اما اکنون در برابر شهادت هزاران نفر از زنان و کودکان غزه سکوت کرده‌اند.

امام جمعه بوکان نیز در این آئین اظهار کرد: شهیدان جایگاه بزرگی در دین اسلام دارند و شهدای امنیت برای حفظ آرامش و امنیت جامعه جان خود را فدا کرده‌اند.

ماموستا عباس احمدی افزود: شهیدان همیشه زنده هستند و نزد پروردگاه خود بالاترین پاداش را دریافت می‌کنند.

نخستین یادواره شهدای مدافع امنیت شهیدان رضا الماسی، مهدی اثنی عشری و رحیم صحابی که در اغتشاشات سال گذشته در بوکان به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند، در مجتمع فرهنگی هنری حاج قاسم سلیمانی این شهر برگزار شد.

در ادامه این آئین چند قطعه شعر در وصف شهدا قرائت و در پایان از خانواده شهدا قدردانی و تجلیل شد.

کد خبر 5944167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha