سازمان‌ملل: ۱۰۴ کارمند «آنروا» تاکنون در غزه جان باخته‌اند

سازمان‌ملل: ۱۰۴ کارمند «آنروا» تاکنون در غزه جان باخته‌اند

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز اعلام کرد که تا کنون ۱۰۴ کارمند این نهاد بین‌المللی در غزه جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه تا این لحظه ۱۰۴ نفر از کارکنان این سازمان در حملات ارتش رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده اند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در این ارتباط آمده است: در ۱۸ نوامبر، یک همکار آنروا در شمال غزه بر اثر حملات کشته شد. در مجموع ۱۰۴ همکار از آغاز جنگ کشته شده اند. این بالاترین تعداد امدادگران سازمان ملل است که در یک درگیری در تاریخِ سازمان ملل کشته شده اند.

بیانیه مذکور در این ارتباط اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چندین حادثه که بر تأسیسات آنروا تأثیر گذاشته است، توسط این سازمان ثبت شده است که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از آوارگان در ساختمان این نهاد شده است. از ۷ اکتبر تاکنون تقریباً ۱.۷ میلیون نفر در سراسر نوار غزه آواره شده اند.

این بیانیه در ادامه خاطرنشان کرد: از ۱۸ نوامبر، نزدیک به ۸۸۴ هزار آواره داخلی در ۱۵۴ ساختمان مربوط به آنروا در ۵ نقطه نوار غزه، از جمله در شمال این باریکه، پناه گرفته اند. نزدیک به ۷۲۴ هزار آواره داخلی در ۹۷ مرکز در مناطق میانه، خان یونس و رفح پناه گرفته اند.

کد خبر 5944346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      2 0
      این حجم از وحشی‌گری غیرقابل تصوره. لعنت بر اسرائیل!