۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸

رفع تصرف دولت از ۵۸ هزار متر اراضی مرغوب شیراز پس از ۳۸ سال

رفع تصرف دولت از ۵۸ هزار متر اراضی مرغوب شیراز پس از ۳۸ سال

شیراز - مدیرکل بازرسی استان فارس گفت: ۵۸ هزار مترمربع اراضی مرغوب شهری شیراز پس از ۳۸ سال با ورود اداره کل بازرسی استان فارس به دولت بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم اکرمی گفت: با توجه به اطلاعیه واصل شده در سال ۱۳۶۵ میزان ۵/۸ هکتار اراضی ملی کیان‌آباد شیراز به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای کشت علوفه به فردی واگذارشده بود و با توجه به اینکه واگذاری به‌صورت قرارداد اجاره با مهلت اعتبار ۵ ساله بوده و در سال ۱۳۷۰ مهلت آن منقضی شده بود، متصرفین بدون اخذ مجوز قانونی با یک قرارداد موقت واگذاری، آن را تصرف کرده بودند.

بازرس کل استان فارس خاطرنشان کرد: متصرفین سپس اقدام به تغییر کاربری گسترده، قطعه‌بندی، خیابان‌کشی و ساخت‌وساز غیرمجاز و فروش اراضی به غیر کرده بودند که پس از اثبات غیرقانونی بودن این اقدامات متصرفین، اداره کل بازرسی استان فارس به این مساله ورود کرد و با تهیه گزارش کیفری، پرونده را به مرجع قضائی ارسال کرد که در حال رسیدگی است.

اکرمی بیان کرد: به مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس پیشنهاد شد موضوع قرارداد واگذاری برای خلع ید در کمیسیون مربوطه مطرح شود.

مدیرکل بازرسی استان فارس افزود: این موضوع در شورای هیأت هفت نفره مطرح شده و با توجه به گزارش سازمان بازرسی و به دلیل تخلف از مفاد قرارداد اجاره و عدم توجه به اخطارها، رأی به فسخ قرارداد و استرداد زمین مورد اشاره صادر شد.

کد خبر 5944381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      2 0
      تاکی باید متجاوزین .وقیحانه به لیت المال دست درازی کنن .از دولت مسعولین ..میخواهیم .اراضی .تصرف شده رو در سداسر کشور اذاد کنن .مجازات سنگین .بدن
    • ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      3 0
      ممنون از دادستانی ..واقعا .خبر خوبی..