۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶

مدیر خانه شعر و ادبیات عنوان کرد؛

ضرورت ارائه بسته پیشنهادی و سیر مطالعاتی در کتابخانه ها

ضرورت ارائه بسته پیشنهادی و سیر مطالعاتی در کتابخانه ها

قم- مدیر خانه شعر و ادبیات گفت: ارائه بسته پیشنهادی برای مطالعه و داشتن سیر مطالعاتی در کتابخانه ها مهم است که این امر رونق کتابخانه ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قزلی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در سالن غدیر کتابخانه آیت الله خامنه ای استان قم برگزار شد اظهار داشت: کتابخوانی در دهه های گذشته به صورت دسته جمعی بود که با تغییر سبک زندگی، امر کتابخوانی به صورت فردی در آمد و نهاد کتابخانه های عمومی باید این روش و سنت را به گذشته برگرداند.

قزلی بیان داشت: اگر کتابخوانی را امری فردی تلقی کنیم، گفت‌وگو کردن در موضوع کتاب کاری فردی نیست و کتابخانه های عمومی زمینه ساز و بستر گفت‌وگو در خصوص کتاب ها هستند.

وی ادامه داد:گفت‌وگو در زمینه کتاب در حقیقت به اشتراک گذاشتن برداشت های مختلف است که امر کاری معمول و پیشرو در جهان است.

مدیر خانه شعر و ادبیات بیان داشت: ارائه بسته های پیشنهادی برای مطالعه و داشتن سیر مطالعاتی در کتابخانه ها مهم است و کتابدارها می توانند با پیشنهادهای خوبی که به افراد می دهند می‌توانند انگیزه آنان و رضایت مخاطبان را به کتاب و مطالعه بیشتر کنند و رغبت آنها را برای مراجعه های بعدی به کتابخانه بیشتر کنند که این امر در نهایت منجر به رونق کتابخانه ها می‌ شود.

وی با بیان اینکه تغییر در سبک زندگی و یا ایجاد یک فرهنگ، باید از کودکان و نوجوانان شروع شود افزود: این کار باید از مدارس شروع شود که در این صورت با فرهنگ سازی امر مطالعه جدا شدن از کتاب برای افراد سخت خواهد بود.

قزلی بیان داشت: با پیشرفت هایی که صورت گرفته است کتاب های صوتی نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفته که در زمان انجام کار نیز می توان این کتاب ها را گوش داد و از زمان به درستی استفاده کرد.

مدیر خانه شعر و ادبیات ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی بیش از هر کسی دیگر به دست کتابداران محقق می شود.

کد خبر 5944400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha