۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴

قالیباف در جلسه علنی:

مصوبه مجلس درباره سن بازنشستگی شفاف است

مصوبه مجلس درباره سن بازنشستگی شفاف است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات مطرح شده پیرامون مصوبه افزایش سن بازنشستگی توضیحاتی در این زمینه داد و تاکید کرد: مصوبه مجلس شفاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابهاماتی که درباره سن بازنشستگی مطرح می‌شود، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، سن بازنشستگی برای مردها ۶۲ سال و حداکثر سنوات خدمتی که انجام می‌دهند، ۳۵ سال است.

وی بیان کرد: این برای مردهایی که اکنون در حال خدمت هستند به صورت میانگین اعمال می‌شود که تقریباً حدود دو ماه تا دو ماه و نیم است، یعنی فردی که در سال ۱۴۰۳ استخدام شود حداکثر سنوات خدمت وی ۳۵ سال است و سن بازنشستگی برای آن فرد هم ۶۲ سال است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای خانم‌ها نیز سن بازنشستگی ۵۵ سال بوده و حداکثر سنوات خدمتی ۳۰ سال است. این بحث کاملاً شفاف است و نقل قول‌های دیگری که پیرامون آن مطرح می‌شود، صحت ندارد.

کد خبر 5944957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      2 0
      قانون قبلی کارشناسی شده و بهتر بود انسانها فرق میکنند تازه ۳۰سال کار ویاخدمت واقعا طاقت فرسا بود چه برسد به۳۵سال کار . و کسانی هستند درشغل های سخت کار میکنند داستانهای آنها چه میشود. این قانون واقعا کارکنان را فرسوده میکند. دولتها از اول اگر از صندوقهای بازنشستگی حمایت میکردند دست به صندوقها نمیز
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      4 0
      خدا کنه شورای نگهبان قبول نکنه تا آشوب نشه
    • ایرانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      2 1
      ای بابا الکی نگران شدیم این مسولین بنده خداها شب و روز در فکر ما هستند حتی فکر سیسمونی بچمون را هم میکنند. ای دلسوزا
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 0
      یا من با مدرک مهندسی مفهموم میانگین را نمی فهمم یا رئیس مجلس مفهوم جدیدی از میانگین ارائه کرده اند که باید مدرکی بالاتر اخذ کنم تا درک کنم ایشان چه فرمایشی در مورد میانگین گفته اند؟؟!! میانگین دو ماه الی دو ماه و نیم اضافه اگر میشد که نمی گفتید شخصی که تازه بیمه پرداز شدهبه جای 30 سال 35 سال کار کند
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 0
      مگر قرار نبود تغییر به نفع مردم باشه چرا به ضرر مردم شد ؟؟؟