۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

تداوم سامانه بارشی تا عصر فردا در اردبیل/ارتفاعات سفیدپوش می‌شود

تداوم سامانه بارشی تا عصر فردا  در اردبیل/ارتفاعات سفیدپوش می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی تا عصر فردا در استان اردبیل ادامه خواهد داشت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدارهای صادره، طی امروز و فردا با فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه، آسمان استان غالباً ابری بوده و ضمن وزش باد تند تا شدید جنوبی در بیشتر نواحی استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی بارش باران گاهی به صورت رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از امشب دمای هوا به طور محسوس کاهش می‌یابد، گفت: از این رو نوع بارش در ارتفاعات و نواحی کوهستانی به صورت برف گاهی توأم با کولاک برف و در نواحی منتهی به کوهستان سبلان و بخش‌هایی از شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر و سرعین، باران و برف انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اوج بارش از عصر امروز تا عصر فردا خواهد بود اما افت محسوس دما از سه شنبه شب تا صبح چهارشنبه با چند درجه سلسیوس زیر صفر رخ خواهد داد.

کوهی با بیان اینکه موارد توصیه شده در هشدار هواشناسی تاکید می‌شود، ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده با پایداری شرایط جوی آسمان استان صاف خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از روز پنجشنبه با تقویت کم فشار سطح زمین، شاهد وزش باد جنوبی گاهی با سرعت تند خواهیم بود و در اواسط روزها دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

کد خبر 5945225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha