۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

فیدان:

ترکیه برای پایان وحشی‌گری درغزه تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است

ترکیه برای پایان وحشی‌گری درغزه تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا از روز اول برای پایان وحشی‌گری اسرائیل در غزه تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه امروز دوشنبه در مجلس کشورش بودجه سال ۲۰۲۴ وزارت امور خارجه و نهادهای مرتبط را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرد.

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در این مراسم گفت: ترکیه از روز اول بحران غزه به منظور توقف کشتارها، پایان وحشی گری و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش در منطقه تلاش‌های دیپماتیک گسترده ای انجام داد.

«هاکان فیدان» با بیان اینکه تا به امروز ۱۷۰ شهروند ترکیه و بستگانشان از غزه خارج شده اند، گفت: وزارت امور خارجه کشورمان با تمام توان برای برقراری صلح و امنیت در منطقه در سال ۲۰۲۳، توسعه رفاه، تقویت روابط خارجی بر مبنای ساختاری و پیشبرد اهداف جهانی ادامه می‌ دهد.

وی با اشاره به انتقال بیماران فلسطینی به ترکیه برای مداوا گفت: برای درمان مجروحان در بیمارستان دوستی ترکیه- فلسطین در نوار غزه تماس‌های فشرده‌ای داشتیم؛ ۲۷ بیمار و ۱۲ همراه آنها به آنکارا منتقل شدند و ۶۱ بیمار و ۴۹ نفر از همراه آنها نیز شب گذشته به منظور انتقال به ترکیه به مصر انتقال یافتند.

فیدان تصریح کرد: چالش‌های مختلفی از جمله درگیری های مسلحانه، تروریسم، مهاجرت‌ های غیرقانونی، بیگانه‌ هراسی و اسلام‌ ستیزی موجب ناامنی می‌ شوند.

کد خبر 5945354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha