مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه:

بیش از۱۰۰بیمار دربیمارستان اندونزی به عملیات جراحی فوری نیازدارند

بیش از۱۰۰بیمار دربیمارستان اندونزی به عملیات جراحی فوری نیازدارند

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران برخی ساختمان‌های بیمارستان اندونزی را ویران کرده‌اند و بقیه ساختمان‌های این بیمارستان نیز هدف تیراندازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منیر البرش مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که این نهاد قادر به بیرون‌آوردن پیکر شهدای حمله به بیمارستان اندونزی یا محاسبه تعداد آنان نیست.

البرش گفت: اشغالگران برخی از ساختمان‌های بیمارستان اندونزی را تخریب کردند و ساختمان‌های دیگر نیز از سوی تک‌تیراندازها هدف قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ۶۵۰ زخمی در حالی در بیمارستان اندونزی حضور دارند که این بیمارستان ۱۴۰ تخته است. بیش از ۱۰۰ بیمار حاضر در این بیمارستان به عملیات جراحی فوری نیاز دارند و از نظر کادر پزشکی نیز با محدودیت روبرو هستیم.

البرش اعلام کرد: چندین نفر از بیمارستان اندونزی خارج شدند، اما پهپادهای اسرائیل به آنان حمله کردند. اشغالگران طبقه مطب‌ها و عمل‌های جراحی بیمارستان را هدف قرار دادند و دستگاه‌های پزشکی موجود در آن را تخریب کردند. پیکرهای بی‌جان زیادی در این طبقه انباشته شده است.

وی گفت: هدف‌قراردادن بیمارستان اندونزی توسط اشغالگران به معنای توقف تمامی خدمات پزشکی در شمال غزه است. تک‌تیراندازهای اسرائیلی از تمامی ساختمان‌های اطراف بیمارستان بالا رفته‌اند و هر جنبنده‌ای را هدف قرار می‌دهند.

البرش تصریح کرد: پس از جنایت دیروز بیم آن می‌رود که کشتارهای دیگری به وقوع بپیوندد. تلاش داریم برق را سهمیه‌بندی کنیم.

کد خبر 5945366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha