۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

دو کتاب ویژه حفظ موضوعی قرآن منتشر شد

دو کتاب ویژه حفظ موضوعی قرآن منتشر شد

کتاب «مَستورا» در دو قطع متفاوت و با رویکرد حفظ موضوعی قرآن، منتشر شد که می‌تواند گام مثبتی در راستای ارتقای سطح تفکر و اندیشه قرآنی و حل مشکلات جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مستورا» دو کتاب متفاوت با یک عنوان مشترک است که انتشارات تلاوت به همت سازمان دارالقرآن الکریم آن را منتشر کرده و هر دو اختصاص به حفظ موضوعی ۱۲ آیه مرتبط با عفاف و حجاب دارند.

یک مجلد با عنوان «مستورا؛ بخوانید، ببینید و بشنوید» در قطع رقعی در ۱۸۰ صفحه انتشار یافته است که به شرح و تفسیر جداگانه هر یک از این آیات می‌پردازد. این شرح و تفسیر، با زبانی امروزی و ساده، مناسبت زیادی با شرایط کنونی جامعه خودمان دارد؛ یعنی آیات را در ظرف زمان امروز توضیح می‌دهد.

نویسندگان کتاب، امیررضا و امیرحسین صفاریان در مقدمه آن آورده‌اند: «… متن واحد با حجمی به اندازه قرآن کریم، چگونه می‌تواند مسائل هزار و چند صد ساله همه جوامع مختلف از زمان نبی مکرم (ص) تا امروز را عهده‌دار شده و برای آینده بشریت تا ظهور (قیامت) نیز همین ادعا را داشته باشد؟ … در همین راستا به عنوان قدمی بسیار کوچک، کتاب حاضر چنین نگاشته شده است که پس از بحث کوتاهی از وظیفه ما در فهم و تبیین و تبلیغ کلام الهی، ابعادی از نزاع دیرینه شیطان و انسان و تقابل امروزین آن‌ها در قرآن پیگیری می‌شود، تا در مواجهه‌ای واقعی برخی آیات درباره زن و خانواده – به عنوان یکی از مسائلی که امروزه جامعه ما با آن درگیر است – مرور شود…»

در این کتاب در کنار هر آیه، رمزینه‌هایی (کیو آر کد) قرار داده شده‌اند که به ترتیل آیات، نکاتی درباره حفظ و نسخه صوتی و مجازی کتاب اختصاص دارند. این رمزینه‌ها در مجلد کوچک‌تر هم تکرار شده که با عنوان «مستورا؛ حفظ ۱۲ فراز نورانی قرآن کریم» در ۴۸ صفحه و در قطع جیبی منتشر شده است.

مجلد جیبی، نسخه کوچک و خلاصه‌شده‌ای از همان کتاب اصلی محسوب می‌شود که برای حفظ آیات مناسب‌تر است. چاپ اول مستورا در شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۰۰ هزار توان در اختیار علاقمندان است.

کد خبر 5945812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha