۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵

معاون استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد؛

اشتغال۲۳۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی

اشتغال۲۳۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی

ارومیه - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: اقتصاد آذربایجان غربی برپایه کشاورزی بوده و بیش از ۲۳۰ هزار نفر از ساکنان این استان در این بخش اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کرمی عصر سه شنبه در آئین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه، افزود: با توسعه تکنولوژی‌های جدید، کشاورزی باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کند چرا که با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم نیازهای جامعه را پاسخ دهیم و وارد رقابت با سایر کشورهایی شویم که در این زمینه از دانش و علم روز استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از فن آوری های روز موجب افزایش بهره وری خواهد شد و در این راستا ریل گذاری خوبی انجام شده است.

کرمی گفت: راه اندازی نهضت گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت و کاهش کشت محصولات آب بر از جمله محورهایی است که در بخش کشاورزی استان روی آن برنامه ریزی های بسیاری انجام شده و در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بحث تحقیقات کشاورزی هم نوآوری‌های بسیاری در این راستا انجام شده است و سعی می‌شود در مسیری که منجر به بهره وری در تولید شود، حرکت کنیم.

وی با اشاره به رفع معضل سیب درختی کنار جاده‌ای در استان آذربایجان غربی و تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مدیریت این موضوع، بیان کرد: این موضوع مدیریت شد و امسال شرایط خوبی در این زمینه برای کشاورزان فراهم شده است و رضایت باغداران را فراهم کرده‌ایم.

کرمی با بیان اینکه در زمینه دیپلماسی اقتصادی نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است، گفت: سعی می‌شود با توسعه صادرات محصولات کشاورزی، شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی در ابعاد مختلف باشیم.

وی بیان کرد: چندین واحد سورت و بسته بندی در این استان فعال شده است تا ضمن اشتغال افراد بومی محصولات با کیفیت بالا سورت و به کشورهای همسایه صادر شوند.

کرمی با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: ما توانستیم تفکر بسیجی را بین فعالان اقتصادی و مدیران تقویت کنیم و تیم دولت در این استان با این تفکر تلاش کرده است تا مشکلات موجود را رفع کند.

وی اظهار کرد: در بخش اعطای تسهیلات بیشترین تسهیلات در تبصره ۱۸ به حوزه جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است که بیانگر اهمیت این بخش در توسعه اقتصادی استان است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها، روش‌های نوین آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای، کشاورزی دانش بنیان و نوآور، ابزار ملی برای حفظ آب، خاک، حیات و محیط زیست از امروز لغایت ۳ آذرماه به مدت چهار روز درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه آغاز به کار کرد.

کد خبر 5946571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha