۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان:

پارک علم و فناوری استان زنجان به ۱۵۰ هکتار زمین نیاز دارد

پارک علم و فناوری استان زنجان به ۱۵۰ هکتار زمین نیاز دارد

زنجان- رییس پارک علم و فناوری زنجان با اشاره به اینکه ۶۰ شرکت در نوبت استقرار در پارک هستند، گفت: پارک علم و فناوری استان به ۱۵۰ هکتار زمین نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی زمانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان زنجان اظهار کرد: چالش عمده پارک علم و فناوری استان زنجان شامل تأمین زیرساخت‌ها و زمین تملیکی برای استقرار هسته‌ها و شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان برای مجموع فعالیت‌های خود دست کم به ۱۵۰ هکتار زمین نیاز دارد، تصریح کرد: در زمان حاضر ۶۰ شرکت در نوبت استقرار در پارک هستند و تا آخر سال شاید این رقم به ۲۰۰ شرکت برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطرنشان کرد: به منظور تأمین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز پنج هکتار زمین در محدوده عوارضی زنجان - قزوین برای شرکت‌های فناور اختصاص یافته که مطالعات اولیه برای قطعه‌بندی آن انجام شده است.

وی به تقویت فرهنگ کمک‌های خیران در حوزه فناوری تاکید کرد و افزود: در این راستا برای نخستین بار در استان، یک شرکت بخش خصوصی، زمین نیم هکتاری جنب پارک گلستان را به پارک استان هبه کرد و قرار است مرکز فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر استان در آن تأسیس شود. زمانی به اعتبارات این پارک اشاره کرد و گفت: بودجه پارک علم و فناوری استان امسال با افزایش ۲ برابری به ۱۳۳ میلیارد ریال رسیده است که البته این رقم برای فعالیت‌ها و برنامه‌های پارک کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری مکانی برای ظهور و بروز ایده‌ها و شکل‌گیری هسته‌ها و شرکت‌ها و کمک به توسعه استان است، یادآور شد: پارک استان زنجان خیلی دیر و در سال ۱۳۹۶ تأسیس شد و از این جهت جوان‌ترین پارک کشور به‌شمار می‌رود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه همه اماکن و ساختمان‌های پارک و علم فناوری استان استیجاری است، ادامه داد: با این وجود نیروی انسانی جوان و خلاق به شکل جهادی کار می‌کنند تا به اهداف خود در راستای پیشرفت و توسعه دست یابند.

وی نبود ارتباط منطقی و کارآمد بین صنعت و دانشگاه را یکی از مشکلات کشور برشمرد و گفت: تأسیس پارک‌های علم و فناوری برای پر کردن این شکاف است و می‌توان از این ظرفیت برای برطرف کردن چالش‌ها و نیازهای صنایع بهره گرفت.

زمانی از برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان خبر داد و افزود: این نمایشگاه در مجموعه کاسپین با حضور ۲۰ دستگاه اجرایی و پنج شرکت از ۱۱ تا ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود. وی اعلام کرد: علاقه‌مندان در روزهای برگزاری این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از غرفه‌ها بازدید کنند.

کد خبر 5947104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha