۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴

سومین محفل پلاک‌های گمشده در لامرد برگزار شد

سومین محفل پلاک‌های گمشده در لامرد برگزار شد

لامرد - سومین محفل پلاک‌های گمشده، گرامیداشت ۲۵ شهید جاویدالاثر شهرستان لامرد با اجرای برنامه‌های مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین محفل پلاک‌های گمشده گرامیداشت ۲۵ شهید جاویدالاثر شهرستان لامرد صبح پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمدباقر نادم از روایان دفاع مقدس و با حضور باشکوه مسؤولان، خانواده‌های معظم و معزز شهدا و آحاد مردم لامرد در جوار تربت پاک شهدای گمنام این شهر برگزار گردید.

در این محفل شهدایی حجت الاسلام نادم از راویان و سخنرانان مطرح کشوری با اشاره به سخنان امام راحل گفت: ما در جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم و یا با دفاع مقدس انقلابمان را به تمام دنیا صادر کردیم.

وی گفت: باید در مقابل دشمن سر را بالا گرفت به ویژه اکنون که غزه در مقابل صهیونیست‌ها مظلوم واقع شده باید به آنان کمک کرد زیرا آرمان‌های انقلاب و قرآن و پیغمبر این را می‌فرمایند.

حجت الاسلام نادم تصریح کرد: حاج علی فضلی از فرماندهان دوران دفاع مقدس که یک چشم خود را تقدیم نظام کرده بود هر وقت محضر مقام معظم رهبری می‌رسیدند رهبری وی را حاج علی صدا می‌کنند و می‌فرمایند هر وقت دلم برای حاج ابراهیم همت تنگ می‌شود سراغ حاج علی فضلی را می‌گیرم.

وی بیان نمود: بچه‌ها در شب‌های عملیات نگاهشان به آسمان بود و در آن شب‌های زیبا و طلایی مناجات‌های عارفانه و عاشقانه‌ای با ائمه اطهار داشتند.

حجت الاسلام نادم ادامه داد: شهید برونسی پس از ۲۷ سال پیکر پاکش در جزایر مجنون پیدا شد و در شب عملیات وقتی نتوانستند معبر بزنند و درگیر مین بودند با نگاه به قرآن و روضه و توسل به اهل بیت (س) و تکبیر گویان کار را تمام کرد.

او گفت: مجلس شهدا تربیت پرور است و خیلی از شهدا ره چندساله را یک شبه طی کردند ولی خیلی از ما بعد از شهدا اسیر پست، کرسی و صندلی و ریاست و اداره و سازمان و اسیر زندگی‌های رنگارنگ شده‌ایم و باید یادمان باشد راه را گم نکنیم.

وی افزود: سی، چهل سال از انقلاب گذشت اما می‌بینیم که هنوز خیلی‌ها در مکتب شهدا قدم می‌گذارند و با شهدا مأنوس شده‌اند.

سخنران مراسم شهدای جاویدالاثر لامرد در پایان با بیان این مطلب که طبق آمار دفاع مقدس، ۷۵۰ خانواده تک فرزند، فرزندان خود را تقدیم به این نظام مقدس کرده‌اند افزود: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را تقدیم کردیم تا بگوییم برای رضای خدا و اذن شهادت سن و سال مطرح نیست.

کد خبر 5947803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha