۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۵

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

زمین به خانواده‌های سه فرزندی در قزوین واگذار نشده است

زمین به خانواده‌های سه فرزندی در قزوین واگذار نشده است

قزوین- رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه به خانواده‌های سه فرزندی زمین واگذار نشده است، خواستار توجه بیشتر مسئولین برای اجرایی کردن قانون جوانی جمعیت شد.

قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون کاهش جمعیت جوان کشور و به کار بردن تعبیر خطر بزرگ توسط ایشان اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع دو سال پیش قانونی جامع، در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان قانون جوانی جمعیت به تصویب رسید و در این قانون برای تمامی سازمان‌ها و نهادهای کشور تکالیفی معین گردید که به نظر می‌رسد قوانین مصوب شده به خوبی اجرایی نمی‌شوند.

وی با اشاره به نحوه اجرای این قانون در شهر و استان قزوین گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ خانواده سه فرزندی و بیشتر، در استان برای بهره مندی از زمین رایگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد، قریب به هزار خانواده در شهر قزوین سکونت دارند، متأسفانه تا این لحظه زمینی در شهر قزوین به متقاضیان تحویل داده نشده است.

اللهیاری با بیان اینکه کندی و کم کاری متولیان در این خصوص کاملاً مشهود است خاطر نشان کرد: پس از پیگیری‌های مداوم خانواده‌ها شنیده‌هایی مبنی بر تحویل زمین در جوار روستاهای اطراف با فاصله حدود بیست کیلومتر از شهر به گوش می‌رسد که به دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب مورد گلایه شهروندان قرار گرفته است.

وی با انتقاد از واگذاری زمین در روستاها در طرح جوانی جمعیت گفت: بر اساس ماده ۴ قانون جوانی جمعیت، به مشمولان ساکن در شهرهای بالای پانصد هزار نفر باید در شهرک‌های اطراف شهر محل سکونت، زمین واگذار و سند مالکیت نیز بعد از پرداخت هزینه‌های آماده سازی تحویل والدین گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در پایان سخنانش با تاکید بر فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کاهش جمعیت کشور تنها موضوعی است که خواب را از چشم ایشان گرفته است تاکید کرد: در چنین برهه‌ای که عده‌ای وارد عرصه شدند، و بر آن شدند که با این بحران مقابله نمایند؛ شاهد تصمیمات دلسرد کننده متولیان امر هستیم که می‌بایست با اجرای صحیح قوانین حمایتی در این بحران نقش آفرینی نمایند باعث شده حلاوت این قانون به کام خانواده‌ها ننشیند.

کد خبر 5949061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محرم مردانی ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      0 0
      سه فرزنددارم چراهنوززمین دریافت نکردم خیلی وقت ثبت نام کردم من کارگرهستم