۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

با حضور مدیران راه و شهرسازی؛

خبرنگاران اردبیل از نهضت ملی مسکن بازدید کردند

خبرنگاران اردبیل از نهضت ملی مسکن بازدید کردند

اردبیل- جمعی از اصحاب رسانه به همراه مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان اردبیل از پروژه‌های نهضت ملی مسکن بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این بازدید که پیش از ظهر شنبه انجام شد، خبرنگاران از ۲ پروژه ۴۶۰ و ۲۱۰ واحدی اندیشه ۲ و سه اردبیل بازدید کرده و در جریان روند احداث آن قرار گرفتند.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان این بازدید به خبرنگاران اظهار کرد: پروژه ۴۶۰ واحدی اندیشه سه اردبیل در قالب ۴۶ بلوک ۱۰ واحدی در حال احداث است که در هر طبقه ۲ واحد جانمایی شده است.

محمد زارع حسین‌زاده تصریح کرد: مساحت مفید هر طبقه ۹۰ متر مربع است که در ضلع شرقی و غربی همه واحدها دارای ۹۰ متر مساحت مفید بوده و کل زیربنای واحدها نیز ۱۲۳ متر است.

وی گفت: ۵۶ هزار متر مربع زیربنای کل پروژه است که از سال ۹۹ و ۱۴۰۰ عملیات اجرایی شروع شده و تلاش بر این است تا در سه ماهه اول سال آینده این پروژه‌ها تحویل شود.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را به متقاضیان از طریق بانک‌های عامل برای این پروژه یادآور شد و افزود: پیشرفت پروژه ۷۰ درصد بوده و آورده متقاضیان نیز مناسب است.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ساخت این واحدها کلیه مقررات ساختمان به ویژه مبحث ۱۹ مورد توجه قرار گرفته تا با کیفیت مناسب احداث و تحویل متقاضیان شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان ۲۲۰ میلیون تومان در چهار مرحله آورده داشتند تا در کنار پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی بتوان این پروژه را اجرایی کرده تا در زمان تحویل با محاسبه هزینه‌های تکمیل ساختمان، محوطه‌سازی، انشعابات و تعدیلی که انجام می‌شود، رقم نهایی اعلام خواهد شد.

حسین‌زاده در بازدید خبرنگاران از پروژه ۲۱۰ واحدی اندیشه ۲ اردبیل نیز بیان کرد: این پروژه در ۲۱ بلوک ۱۰ طبقه در حال احداث است که در هر طبقه ۲ واحد به مساحت ۹۰ متر احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: کل مساحت این واحدها ۱۲۳ متر مربع است که با تأمین ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری شده و تعدادی از آنها نیز تحویل داده شده است.

حسین‌زاده در مورد گلایه برخی از متقاضیان از جریمه بانکی به دلیل تأخیر در تحویل این واحدها تصریح کرد: بانک‌ها به دلیل تأخیر متقاضیان در تقسیط‌بندی این جرایم را اعمال می‌کنند و ما در حال رایزنی هستیم تا این جرایم برای متقاضیان اعمال نشود.

وی گفت: پرداخت تسهیلات در نهضت ملی مسکن تنفس ندارد و متقاضیان از روز اول تحویل واحد باید نسبت به تقسیط تسهیلات بانکی اقدام کنند که با نرخ ۱۸ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل رقم اقساط بانکی متقاضیان نهضت ملی مسکن را ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد و افزود: پرداخت تسهیلات برای واحدهای جدید به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرنگاران علاوه بر این ۲ پروژه، از سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت روند اجرایی این پروژه و حضور ناظران در تمام مراحل عملیات اجرایی آن قرار گرفتند.

کد خبر 5949273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رامین IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      چه فایده من که خودم بار۵نفر غائله که برای مسکن ثبت نام کرده ام مرا رد کرده اند وبخاطر اینکه سال ۹۷ یک خانه بنامم وکالت بود اونم ۶ماه نشده که با قرض بود مجدد با وکالت فروخته بودم .وازاون به بعد کلا اجاره هستم وهیچ سندی آن بنامم نیست در طرح مسکن ملی مردودم کرده اند ..والانم مستاجریم . وهیچ توجهی نکرد