۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

برای نخستین بار؛

فیلم سینمایی «احمد» ساعت ابتدایی زلزله بم را روایت می کند

فیلم سینمایی «احمد» ساعت ابتدایی زلزله بم را روایت می کند

کرمان- فیلم سینمایی«احمد»برای اولین بار به روایت ۱۸ ساعت ابتدایی حادثه تراژیک زلزله بم و اقدامی قهرمانانه در این اتفاق غم‌بار می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه تصویر شهر، مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پشت صحنه نخستین روزهای فیلمبرداری فیلم سینمایی «احمد» بازدید و از تلاش عوامل سازنده این اثر قدردانی کرد.

باقری در این بازدید که با فیلمبرداری صحنه‌های کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله با حضور هنروران در جلوی دوربین همراه بود، گفت: بعد از سال‌ها شاهد ساخت اثری سینمایی در ژانر حادثه‌ای هستیم.

وی ادامه داد: این فیلم برای اولین بار به روایت ۱۸ ساعت ابتدایی حادثه تراژیک زلزله بم و اقدامی قهرمانانه در این اتفاق غم‌بار می‌پردازد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: شاید در ٢٠ سال گذشته آثاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم به زلزله دلخراش بم پرداخته باشند، اما فیلم سینمایی "احمد" با نگاهی تازه و زاویه دید منحصر به فرد به این حادثه می‌پردازد.

باقری افزود: «احمد» مبتنی بر مردم‌محوری به روایت قصه‌ای ناگفته از این اتفاق هولناک می‌پردازد و همین موضوع ما را مجاب کرد تا به این پروژه ورود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همزمان با بیستمین سالگرد این تراژدی ملی، اثری قابل قبول به جشنواره فیلم فجر ارائه شود تا دین خود را به این مردم دوست داشتنی و همه قهرمانانی که از جان خود برای آبادانی ایران عزیز مایه گذاشتند و تلاش کردند، ادا کنیم.

باقری در پایان تاکرد کرد: سیاست ما حمایت از تولید در سینما و بازنمایی مردمی از جامعه ایرانی و قهرمانان ملی است.

یادآوری می‌شود: «احمد» سومین ساخته سینمایی امیرعباس ربیعی، محصول مشترک سازمان سینمایی سوره حوزه هنری و مؤسسه تصویرشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که این روزها مراحل تولید خود را سپری کرده و برای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده می‌شود.

کد خبر 5949307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      0 0
      زلزله بم بیش از ۵۰ هزار کشته داشته اماد ۳۱رهزار اشتباست. در زلزله بم کلی خانواده طایفه ای کشته سدن و کسی کشته شدن اونهارو گزارش نداده ثبت نکرده کسی زنده نمونده بودک شناسنامه این افرادورو ببره و باطل کنه .کلی جنازه در روستاهای اطراف دفن شدن وکسی شناسنامه اوناروهم نبرد برای اعلام مرگشون من بمی هستم