۷ آذر ۱۳۸۶، ۱۲:۴۰

مور و پن جوایز "گاتام" را از آن خود کردند

مور و پن جوایز "گاتام" را از آن خود کردند

"سیکو" مایکل مور و "درون طبیعت وحشی" شان پن جوایز بهترین فیلم مستند و بهترین فیلم هفدهمین جوایز سالانه گاتام نیویورک را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد پیروزی فیلم شان پن در نخستین مراسم فصل اعطاء جوایز هالیوود، بخت این فیلم درام درباره یک ماجراجوی واقعی به نام کریستوفر مک‌کندلس را برای موفقیت‌های بعدی بیشتر کرد، گو اینکه بودجه بالاتر از 20 میلیون دلار فیلم "درون طبیعت وحشی" باعث شد این فیلم نتواند به فهرست نامزدهای جوایز "روح" فیلم مستقل، دیگر جوایز مطرح فصل اعطاء جوایز راه پیدا کند.



امیلی هیرش در صحنه‌ای از فیلم "درون طبیعت وحشی"

پن در مراسم اعطاء جوایز که روز گذشته در استویوهای استاینر نیویورک برگزار شد حضور نداشت، اما امیلی هیرش، ستاره فیلم جایزه را از طرف او گرفت و از تهیه‌کنندگان به خاطر انتخاب او در نقشی که به لحاظ فیزیکی نیاز به تغییرات زیاد داشت، تشکر کرد و گفت: "پیش از اینکه این نقش را بگیرم سرم تراشیده بود و 35 پوند اضافه وزن داشتم، بنابراین از همه شما متشکرم."

هیرش در این فیلم نقش مک‌کندلس را بازی می کند، جوانی که در 22 سالگی قید تمام خوشی‌های دنیا را زد و برای ارتباط با طبیعت و زندگی به شیوه مورد نظر خود راهی سفری بی‌بازگشت به آلاسکا شد. مک‌کندلس بدون داشتن تجهیزات اولیه و با اطلاعات نه چندان زیاد درباره راههای بقا به درون طبیعت وحشی آلاسکا پا گذاشت و چهار ماه را آنجا گذراند تا اینکه در اوت سال 1992 ظاهرا از گرسنگی درگذشت.

این فیلم با اقتباس از کتاب پرفروش جان کراکور ساخته شد، گو اینکه 10سال طول کشید تا پن توانست خانواده مک‌کندلس را راضی کند به او اجازه ساخت فیلمی از روی زندگی پسرشان را بدهند، بیشتر به این خاطر که یکی از دلایل جدایی ناگهانی کریس شورش علیه پدر و مادر و واکنش به زندگی زناشویی پرآشوب آنها بود.

کمپانی برادران واینستین نیز که مستند "سیکو" درباره سیستم بهداشت و درمان در آمریکا را تهیه کرده‌اند، با این جایزه برای دریافت اسکار بهترین فیلم مستند سال امید بیشتری دارند. جایزه بازیگر نوظهور به الن پیج برای فیلم "جانو" تعلق گرفت. او در این فیلم نقش نوجوانی را بازی می‌کند که ناخواسته باردار می‌شود.

تریلر "پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده‌ای" سیدنی لومت با بازی ایتن هاوک و فیلیپ سیمور هافمن نیز جایزه گروه بازیگران را به طور مشترک با فیلم "با من حرف بزن" کیسی لمونز درباره زندگی رالف والدو "پتی" گرین، دی جی معروف دریافت کرد. کریگ زوبل برای فیلم "دنیای بزرگ صدا" که هجویه‌ای بر دنیای موسیقی است، برنده جایزه کارگردان نوظهور شد.

تقدیر از راجر ابرت، منتقد سرشناس آمریکایی، یکی از تاثیرگذارترین لحظه‌های مراسم اعطاء جوایز گاتام را رقم زد. ابرت که به دلیل سرطان چندین بار تحت جراحی قرار گرفته و به خاطر تراکئوتومی (عمل جراحی نای شکافی) فعلا قادر به حرف زدن نیست، پس از معرفی از سوی لومت همراه همسرش چاز به روی صحنه آمد.

چاز با اشاره به اینکه فیلم‌ها باعث تشدید روند بهبود ابرت شده‌اند، گفت: "او هر وقت به سینما می‌رود، همان حسی را دارد که بچه‌ها از فیلم دیدن دارند." همان طور که پیشتر اعلام شده بود، مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک، خاویر باردم بازیگر اسپانیایی، میرا نائیر کارگردان هندی، جاناتان سرینگ، رئیس IFC‌ اینترتینمنت و مارک فرایدبرگ، طراح صحنه در مراسم روز گذشته مورد تقدیر قرار گرفتند.

جوایز گاتام را "ایندیپندنت فیچر پراجکت" اعطاء می‌کند که یک سازمان غیرانتفاعی است و در سال 1979 تاسیس شد. این نهاد از فیلمسازی به شیوه مستقل و فیلم هایی که داستان آن در نیویورک روی می‌دهد، حمایت می‌کند.

کد خبر 594947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha