۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

رییس مرکز اورژانس استان تهران هشدار داد؛

۱۱ نفر بر اثر گازگرفتگی در یک ماه اخیر فوت شدند

۱۱ نفر بر اثر گازگرفتگی در یک ماه اخیر فوت شدند

رئیس مرکز اورژانس استان تهران، نسبت به مسمومیت با گاز منواکسید کربن هشدار داد و گفت: در یک ماه اخیر ۱۱ نفر جان بر اثر گازگرفتگی فوت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل توکلی افزود: متأسفانه در روزهای اخیر با شروع سرما موارد مسمومیت‌های ناشی از استشمام گاز سمی منوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که تنها در تهران و طی حدود یک ماه اخیر بیش از ۱۴۷ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

وی ادامه داد: متأسفانه ۱۱ نفر از این تعداد جان باختند که تعدادی از آنها کودک بودند.

توکلی با تاکید بر راه اندازی اصولی و استاندارد وسایل گرمایشی، افزود: مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علائم زودرس مسمومیت با آن، سردرد، سرگیجه، تهوع، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفلوانز ا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد مسمومیت با منوکسید کربن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران تصریح کرد: خارج کردن افراد مسموم در صورت امکان از محیط آلوده و قرار دادن آنها در محیط باز از مهم‌ترین اقدامات محسوب می‌شود. همچنین باید افراد مسموم به سرعت از هوای آزاد تنفس کنند. درها و پنجره‌ها نیز باید باز و وسایل گرمازا مانند اجاق‌گاز و بخاری خاموش شود و سریع با اورژانس تماس بگیرند.

کد خبر 5949497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha