۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱

آنکارا: ترکیه و یونان باید مسائل دوجانبه را حل‌وفصل کنند

آنکارا: ترکیه و یونان باید مسائل دوجانبه را حل‌وفصل کنند

رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه بر اهمیت گفتگو و مذاکرات مستقیم میان آنکارا و آتن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه امروز شنبه طی مصاحبه ای با روزنامه «تانئا» یونان بر اهمیت گفتگو و مذاکرات مستقیم میان آنکارا و آتن به منظور حل و فصل مسائل فیمابین تاکید کرد.

رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: مسائل مربوط به دو کشور را نه با طرف‌ های دیگر بلکه باید به صورت مستقیم مورد بررسی و مذاکره قرار دهیم. اتخاذ چنین روندی به درک و احترام بهتر نسبت به حساسیت‌ ها و منافع اصلی و همچنین ایجاد اعتماد میان دو کشور کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین شورای عالی همکاری ترکیه و یونان در هفتم دسامبر پس از یک وقفه ۷ ساله، افزود: هدف اصلی ترکیه و یونان به عنوان دو کشور همسایه و عضو ناتو حل و فصل تمامی مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین‌ المللی و در حالت کلی تمامی بحران‌ ها است.

فخرالدین آلتون در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به مسئله فلسطین و عدم موفقیت شورای امنیت سازمان ملل نسبت به ایفای مسئولیت خود، گفت: شورای امنیت سازمان ملل که مسئول حفظ صلح جهانی است، موفق به ایفای نقش و مسئولیت خود نشده است.

این مقام ریاست جمهوری ترکیه ادامه داد: میلیون‌ ها نفر در سراسر جهان در اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل به خیابان‌ ها آمدند. حساسیت افکار عمومی نسبت به ناعدالتی ده‌ ها ساله علیه فلسطینی‌ ها افزایش یافته است.

کد خبر 5949692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha