۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۳

شیخ حسین انصاریان:

کلید بهشت دست حضرت زهرا(س) است

کلید بهشت دست حضرت زهرا(س) است

شیخ حسین انصاریان با بیان اینکه کلید بهشت در دست حضرت زهرا است، گفت: حضرت زهرا هم وزن ولی الله اعظم است و کسی غیر از امام علی نمی‌توانست همسر او باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در حسینیه هدایت گفت: چهل روز قبل از اینکه نور ملکوتی حضرت زهرا به وجود پیامبر منتقل شود خداوند دستور داد پیامبر چهل روز روزه بگیرند، ایشان که گرد و غباری در دلش نبود اما چون در عالم دنیا بود پروردگار می‌خواست امواج دنیا از درون حضرت پاک شود.

وی افزود: معلوم می‌شود که روزه بسیار مهم است و انسان را در عالم معنا به خدا وصل می‌کند. روایت است نفس روزه دار تسبیح، خوابش عبادت و … است. معنویات زیادی در زوزه هست که در دیگر عبادات نیست.

انصاریان با اشاره به روایتی از امام علی عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند اگر مسأله بهشت و جهنم رفتن انسان‌ها نبود خداوند ما را به این دنیا نمی‌آورد؛ دنیا برای آن بزرگان همانند یک زندان بود برای همین در مدت ۶۳ سال همه سختی‌ها را به جان خرید اما یک بار در طول این مدت نفرمود راحت شدم مگر زمانی که فرق مبارکشان در محراب شکافته شد.

این کارشناس مذهبی گفت: پیامبر می‌فرماید با روزه خودتان را تصفیه کنید. جبرئیل روز چهلم بر پیامبر نازل شد و فرمود در افطار خود از مواد غذایی دنیا میل نکن پروردگار مائده ای آسمانی برائت فرستاده است. نور حضرت زهرا در این شب در وجود پیامبر قرار گرفت.

وی افزود: زمانی که زمان ولادت حضرت فاطمه رسید هیچکدام از زنان مدینه برای یاری رساندن نزد حضرت خدیجه نیامدند اما خداوند پرده غیب را کنار زد و حضرت مریم، حضرت آسیه، مادر موسی را مأمور کرد تا به حضرت خدیجه کمک کنند. زمانی که حضرت فاطمه به دنیا آمد پیامبر اکرم به فرمان پروردگار نام ایشان را فاطمه نهاد اسمی که با همه وجود حضرت هماهنگ بود.

انصاریان با بیان اینکه کلید بهشت در دستان حضرت زهرا است، افزود: فاطمه به معنای این است که این مولود تا ابد از هر شر و زیانی دور است و هر چیزی که به سمت این مولود می‌آید خیر است، همچنین دیگر معمای این نام آن است که روز قیامت حضرت می‌ایستد و محبان و شیعیان خویش را شفاعت می‌کند.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: امام باقر فرمودند اگر صد و بیست و چهار هزار پیامبر مقابل درب خانه پیامبر صف می‌کشیدند و می‌گفتند برای ازدواج با حضرت زهرا آمده‌ایم پیامبر می‌فرمود زهرا هم‌کفو شما نیست و نمی‌دهم اما وقتی علی این درخواست را داشت همان لحظه رضایت خود را اعلام کرد.

کد خبر 5950032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha