۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

افزایش وام خرد به ۳۰۰ میلیون و وام کسب و کار به ۷۵۰ میلیون تومان

افزایش وام خرد به ۳۰۰ میلیون و وام کسب و کار به ۷۵۰ میلیون تومان

افزایش سقف وام قرض الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای کوچک و اشخاص حقوقی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل بانک مرکزی در آئین رونمایی از وام قرض الحسنه بدون کارمزد گفت: افزایش سقف وام قرض الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای کوچک و اشخاص حقوقی اتفاق افتاده است.

فرزین افزود: تغییر روش محاسبه کارمزد وام قرض الحسنه، اصلاح ضوابط وجوه اداره شده و افزایش منابع قرض الحسنه از محل این وجوه، انتشار اوراق مالی و اسلامی بر اساس عقد قرض الحسنه از جمله اقدامات بانک مرکزی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: با توجه به اختیاراتی که قانون جدید به بانک مرکزی داده است هر جا که پول سپرده گذار باشد نظارت بانک مرکزی نیز حضور خواهد داشت و در این راه از فناوری‌های نوین و سامانه‌های الکترونیک بیشترین بهره خواهیم برد و قطعاً آنچه که در آینده نزدیک در حوزه نظارت بانک مرکزی خواهید دید با شرایط کنونی متفاوت خواهد بود.

وی افزود: در سال جاری تعیین میزان و نحوه توزیع تسهیلات تکلیفی به شورای پول و اعتبار واگذار شده است که از طریق آن بانک مرکزی توان نظارتی و کنترل بیشتری بر این نوع تسهیلات خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: تفکیک بانک‌ها و تخصصی کردن فعالیت آنها در قالب بانک‌های توسعه‌ای، تجاری، بانک‌های جامع و قرض الحسنه رویکرد جدید بانک مرکزی است.

کد خبر 5950324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کارمند ساده IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      3 0
      فورا بانکی ها خودشان و اقوامشان و کسانی که رشوه می دهند را سیراب می کنند و بس... ای کاش این وام ها را به اصنافی مثل خودرو و لوازم خانگی و مسکن و.... با یک بازرسی بسیار بسیار تحت سرپرستی ریاست جمهوری می دادید ؛ تا توزیع شود ؛ چون جمهور ملت ایران اصلا و اصلا به بانک ها از هر نوعش اعتمادی ندارند ....
    • ناشناس IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      ای خدا چرا اینقدر دروغ میگین به هر بانکی میروم میگن جلو وام بستن فقط باید سپرده بزاری با میانگین بعد از شش ماه بهت وام میدیم من اگر پول داشتم به خدا وام نمی خواستم سیصد میروم فدای سرتون دویست با کارمزد بیست درصد به من بدین ترا به خدا صدای منو به گوش مسئولین برسونید اگه وجدان دارن به من یه وام بدن
    • ع IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 0
      سلام درمورد کدام وام صحبت می کنید شما بیاید در حضور شما من وام در خواست بدم اگر بانگ قول کرد من حرف شما راقبول می کنم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 0
      سلام من در مهر ما سال 1401برای وام ازدواج فرزندم که 21ودانشجو هست ثبت نام کردم آذر 1402تعیین شعبه در بانک صادرات 03039 گردیده برای اجاره بها منزل خواستم از وام ازدواج استفاده کنم اما متاسفانه علیرغم تشکیل پرونده مسوولین بانک وام هیچ همکاری نمیکنن خودم بازنشسته نیروهای مسلح از جونمون مایه گذاشتم جالب
    • امیر IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 0
      والا بلا ب هرجا مراجعه میکنم یکساله خبری نیست فقط مردم رو سرکار میزارید