۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

کرملین: در کودتای «میدان» در اوکراین، تمایلات نازی‌ها شکوفا شد

کرملین: در کودتای «میدان» در اوکراین، تمایلات نازی‌ها شکوفا شد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در واکنش به اظهارات اخیر رییس کمیسیون اروپا گفت: در کودتای «میدان» در اوکراین در سال ۲۰۱۴ ، تمایلات نازی‌ها شکوفا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه در بیانیه ای درباره حوادث سال ۲۰۱۴ و کودتای «میدان» در اوکراین اعلام کرد: در جریان کودتای «میدان» اوکراین، علیرغم تضمین های اروپا، یک دولت قانونی سرنگون و امیال نازی ها در کی یف شکوفا شد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: کودتای «میدان» در اوکراین منجر به ظهور رژیمی شد که برای روسیه و بخشی از مردم خطرناک بود و به صورت فاجعه آمیزی ادامه دارد.

بیانیه مذکور در این راستا اضافه می کند: غرب از کودتا در خانه خود خوشحال نمی شود، اما عوام فریبی در آنجا رایج است که البته فایده ای نیز به همراه نخواهد داشت.

وی در واکنش به سخنان اورزلا فون درلاین درباره دهمین سالگرد کودتای «میدان» اوکراین تأکید کرد: هرگز در تاریخ مدرن اروپا یک کودتای خشونت آمیز جشن تلقی نشده است.

این در حالیست که اورزلا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا پیشتر از سقوط دولت منتخب اوکراین در سال ۲۰۱۴ با عنوان «جشن» از سوی مردم این کشور یادکرده بود.

گفتنی است که روز شنبه ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ به عنوان یک روز تاریخی دیگر در تقویم مردم اوکراین به ثبت رسید. در این روز «ویکتور یانوکوویچ» بعد از نزدیک به ۳ ماه ایستادگی در برابر خواست مخالفان سرانجام تصمیم به ترک کاخ ریاست جمهوری و خروج از کی یف گرفت. یانوکوویچ سپس از سوی مجلس برکنار شد، وی این اقدام مخالفان را کودتا نامید.

کد خبر 5950656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha