۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲

از طریق طرح استخدامی شهید زین‌الدین؛

۷۸ نفر در زنجان جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند

۷۸ نفر در زنجان جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند

زنجان-معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان از جذب ۷۸ نفر در ۹ دستگاه اجرایی از طریق آزمون استخدامی طرح شهید زین‌الدین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شهامی ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع طرح استخدامی شهید زین‌الدّین اظهار کرد: پیشنهاد این طرح برای به‌کارگیری افراد خارج از ضوابط استخدام‌های مرسوم مطرح و روند استخدام به جای وزارتخانه‌ها به استان‌ها سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح اولویت‌ها بر اساس طرح توسعه استان مشخص و درون دستگاه‌ها پست‌های کلیدی انتخاب شده است، ابراز کرد: در اولویت نخست اجازه استخدام پست‌های عمومی صادر نشده و فقط در پست‌های تخصصی نیرو جذب خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با بیان اینکه پیش از این در استخدام نیروهای مورد نیاز یک دستگاه، وزارتخانه مربوطه برای ۳۰ استان تصمیم می‌گرفت و نمی‌توانست نظارت کافی داشته باشد، تصریح کرد: در طرح شهید زین‌الدین با توجه به نیاز استان، جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی و تحول‌خواه به‌کارگیری خواهند شد.

وی تعداد نیروهای پیش‌بینی شده در این طرح را ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: در نهایت با تأمین اعتبار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه مجوز استخدام ۷۸ نفر در ۹ دستگاه اجرایی استان زنجان فراهم شده و همزمان با آزمون فراگیر استخدامی در روز هشتم دی‌ماه این آزمون برگزار می‌شود.

شهامی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از ۲ آذرماه تا پایان روز شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند و کارت حضور در آزمون، از روز ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ بر روی سایت آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح شهید زین الدین ۲ نیز برای سال آینده اجرا خواهد شد، عنوان کرد: در دستگاه‌ها دو دسته شغل تعریف شده که به شغل‌های تخصصی و عمومی معروف هستند و برای استخدام افراد، امتیازی برای شاغلان و نیروهای همکار در دستگاه‌ها در نظر گرفته نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها خالی شده نیروی کار کارشناس نداریم، یادآور شد: ۶۰ نفر در دو سال گذشته بازنشسته شدند و کسی جایگزین آن نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین استخدام‌های پیش‌بینی شده در طرح شهید زین الدین عدد بزرگی نیست و به چابک‌سازی ادارات لطمه نمی‌زند.

شهامی در خصوص استفاده از نیروهای شرکتی در دستگاه‌ها با نظر مدیران خاطرنشان کرد: طبق قانون در ۱۰ درصد پست‌ها می‌توانیم نیروی قراردادی جذب کنیم و از اختیارات مدیران است که نیروی قراردادی و شرکتی جذب کنند.

وی افزود: در طرح شهید زین‌الدین استخدام ۱۰ نفر نخبه از میان نخبگان بومی و ۱۰ نفر مدیر شامل مدیرکل، فرماندار و بخشدار که رابطه استخدامی با دولت نداشته باشد، نیز پیش‌بینی شده و برای معلولان هم سهمیه‌ای اختصاص یافته است.

کد خبر 5951414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha