وزیر خارجه اردن: عامل درگیری‌ها در خاورمیانه اشغالگری است

وزیر خارجه اردن: عامل درگیری‌ها در خاورمیانه اشغالگری است

وزیر خارجه اردن در سخنانی اعلام کرد که آغاز درگیری در خاورمیانه هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی نبوده بلکه علت درگیری در خاورمیانه اشغالگری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن طی سخنانی تاکید کرد که نقطه آغاز درگیری در خاورمیانه زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی نبوده، بلکه این درگیری با حضور اشغالگران در منطقه آغاز شده است.

الصفدی تصریح کرد: تنها راه برقراری صلح در منطقه تعامل عادلانه با فلسطینیان است. اسرائیل مرتکب جنایت جنگی می‌شود و در غزه به نسل‌کشی جمعی دست می‌زند.

وزیر خارجه اردن گفت: ما خواهان صلح همیشگی، فراگیر و پایدار هستیم. راه دستیابی به این صلح راه حل دو دولتی است. اسرائیل به راه حل دو دولتی اعتقادی ندارد، قوانین بین‌المللی را اجرا نمی‌کند و باید برای تحقق صلح به آن فشار آورد.

الصفدی تاکید کرد: صلح به سود فلسطینیان و همچنین اسرائیلی‌هاست و باید این جنگ که امنیت تمام منطقه را تهدید می‌کند متوقف شود. اسرائیل خود را ورای قانون می‌بیند.

وی افزود: این ملت فلسطین است که تعیین می‌کند چه کسی بر آن حکم کند. هرگونه تعاملی با غزه باید در قالب راه حل دو دولتی صورت بگیرد.

وزیر خارجه اردن گفت: ما خواهان آتش‌بس فوری و ورود کمک‌ها به تمامی مناطق نوار غزه هستیم.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که امروز آخرین روز آتش‌بس موقت در غزه است. کمی پیش‌تر «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی سخنانی اعلام کرد که ممکن است در ازای آزادی ۱۰ اسیر صهیونیست دیگر، آتش‌بس موقت در غزه به مدت یک روز تمدید شود.

کد خبر 5951695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha