۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶

رییس مجمع کانون های فرهنگی و تبلیغی مازندران:

اولین رویداد خطبه فدکیه در مازندران برگزار می شود

اولین رویداد خطبه فدکیه در مازندران برگزار می شود

بابل- رییس مجمع کانون های فرهنگی و تبلیغی استان مازندران گفت: با همکاری دستگاه های فرهنگی اولین رویداد خطبه فدکیه در استان برگزار می شود.

محمدرضا کامیاب در گفت وگو با خبرنگار مهر با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) از جهت علمی دارای جایگاه ویژه‌ای بودند، لذا با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی اولین رویداد خطبه فدکیه در مازندران برگزار خواهد شد.

کامیاب به خطبه ارزشمند فدکیه اشاره و با تشریح نحوه ورود آن حضرت به مسجد و قرائت این خطبه تأکید کرد: وجه تسمیه ایشان به بتول به این خاطر است که آن حضرت از جهت علم و دین از زنان زمان خویش افضل بودند.

وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون حضرت زهرا (س) هستیم، به اهمیت خطبه آن حضرت اشاره کرد و گفت: اگر خطبه فدکیه و دفاع حضرت زهرا (س) از امیرالمؤمنین (ع) نبود ما هم هدایت نمی‌شدیم.

کامیاب در ادامه ضمن برشمردن اوصاف نیک و برگزیده فاطمه زهرا (س)، امر حفظ خطبه فدکیه ایشان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: هدف و چشم‌انداز این رویداد خطبه فدکیه در راستای ترویج و آشنایی آحاد جامعه با خطبه فدکیه در مرحله نخست است.

وی با تأکید بر اینکه امروز دنیا تشنه معارف ناب اهل‌بیت (ع) است افزود: در مکتب اهل‌بیت (ع) هرچه بخواهیم وجود دارد و بالاتر از این مکتب، مکتبی متصور نیست.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مجمع تصریح کرد: مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان با تشکیل اتاق فکر و برنامه ریزی های دقیق جهت ترویج مفاهیم ناب فاطمی با همکاری دیگر دستگاه‌ها فرهنگی برنامه ریزی برای این رویداد کرده است

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی با داشتن ۲۰۰ کانون فعال فرهنگی می‌تواند بستری بسیار مناسبی برای برگزار رویدادهای فرهنگی باشد.

کد خبر 5952120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha