۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵

سرپرست اداره کل ارشاد مرکزی:

۳۲ غرفه پوشاک در نمایشگاه مد و لباس اراک حضور دارند

۳۲ غرفه پوشاک در نمایشگاه مد و لباس اراک حضور دارند

اراک- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری نمایشگاه مد و لباس از ۲۴ آذرماه سال جاری در اراک خبر داد و گفت: ۳۲ غرفه پوشاک در این نمایشگاه حضور دارند.

حسین محمودی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایشگاه مد و لباس در راستای اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس استان مبنی بر ترویج فرهنگ مد و لباس ایرانی اسلامی و توجه به مؤلفه‌های زیست عفیفانه، قومی و هویتی پوشاک دایر می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه مد و لباس با مشارکت ۳۰ طراح و تولید کننده برتر حوزه مد و پوشاک به سبک الگوی ایرانی اسلامی از تاریخ ۲۴ آذرماه به مدت شش روز در نمایشگاه بین‌المللی اراک دایر می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه ۳۲ غرفه پوشاک فعالیت دارند.

محمودی فر تصریح کرد: طرح زیست عفیفانه در سال ۱۴۰۰ به استان‌ها ابلاغ شده و بر اساس آن، استان‌ها موظف به تسهیل عرضه پوشاک عفیفانه هستند و این در حالی است که توجه به الگوهای ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه از جمله سیاست‌های کارگروه مد و لباس استان نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در استان مرکزی یک انجمن طراحان مد و لباس، چهار مؤسسه تک منظوره و بیش از ۱۰۰ تولیدکننده خرد پوشاک در حوزه مشاغل خانگی در استان مرکزی فعالیت دارند.

محمودی فر با بیان اینکه ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه از جمله وظایف ذاتی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: همزمانی دو نمایشگاه مد و لباس و جشنواره دانش آموزی فرصتی مناسب برای آشنایی و آموزش دانش آموزان و هنرجویان رشته طراحی است.

کد خبر 5952517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha