لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ ششمین روز آتش‌بس موقت؛

قسام: ۲ اسیر را به درخواست روس‌ها آزاد کردیم

قسام: ۲ اسیر را به درخواست روس‌ها آزاد کردیم

نقض مجدد آتش بس در نوار غزه از سوی متجاوزان صهیونیست و آزادی دو اسیر صهیونیست روس تبار از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی نه تنها به توافق آتش بس با جنبش حماس برای توقف حملات وحشیانه اش علیه این باریکه پایبند نبوده بلکه حملات خود را علیه مناطق مختلف کرانه باختری تشدید کرده است.

موضع‌گیری جدید بن فرحان درباره غزه

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان که برای انجام اقدامات دیپلماتیک جهت برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، در نیویورک به سر می‌برد ضمن اعلام ناکافی‌بودن آتش‌بس موقت در این باریکه، خواستار آتش‌بس دائمی در نوار غزه شد.

بن فرحان در ادامه افزود: قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با ورود کمک‌ها به غزه اجرا نشده است. مطالبه برقراری آتش‌بس در نوار غزه در سطح بین‌المللی در حال افزایش است.

وزیر خارجه عربستان تصریح کرد: جامعه بین‌الملل باید به کشتار و محاصره در غزه پایان بدهد و کمک‌های بشردوستانه را به غزه ارائه بدهد.

ریاض المالکی: ساکنان غزه باید به منازل خود برگردند

ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد که محاصره غزه باید پایان پیدا کند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت: ️آتش‌بس موقت کنونی در غزه باید به آتش‌بس دایمی تبدیل شود و قتل و کشتار مردم غزه باید پایان پیدا کند.

المالکی ادامه داد: ️باید به ساکنان غزه اجازه داده شود که به محل زندگی خود بازگردند و زندگی خود را ازسربگیرند. ما به حمایت بین‌المللی نیاز داریم. گریز از مجازات باید پایان یابد.

وی افزود: اسرائیل به کشتار ملت ما دست می‌زند بنابراین حقی در دفاع از خود ندارد. مردم ما حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند. بدون غزه هیچ فلسطینی وجود ندارد. فلسطین آزاد خواهد ماند و این تنها راه به سوی صلح است.

المالکی به اشاره تحولات کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیز گفت: از هفتم اکتبر تاکنون ۲۳۰ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند، هزاران نفر بازداشت شده‌اند و تنش در این منطقه در حال افزایش است. طی روز جاری تک‌تیراندازان اسرائیلی ۲ کودک را در جنین هدف قرار دادند.

ابراز خوش بینی دوحه درباره تمدید آتش بس

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با سی ان ان از احتمال تمدید توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خبر داد و تاکید کرد: ما نسبت به تمدید آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در ساعات پیش‌رو خوشبین هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به فضای حاکم بر مذاکرات آتش‌بس ادامه داد: مذاکره در خصوص آتش‌بس ادامه دارد و این موضوع در فضایی مثبت در جریان است.

قسام: ۲ اسیر را به درخواست روس‌ها آزاد کردیم

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) همچنان به روند آزادی اسیران صهیونیستی که تابعیت روسی دارند ادامه می‌دهد.

بر این اساس گردان‌های قسام اعلام کرد که بنا به درخواست مقامات بلندپایه روسیه ۲ اسیر صهیونیست با تابعیت روسیه را آزاد کرده است.

ابومرزوق: چند صهیونیست روس تبار آزاد شدند

موسی ابومرزوق عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که این جنبش طی روز جاری برای قدردانی از مواضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چند تن دیگر از صهیونیست‌هایی که تابعیت روسیه دارند را خارج از توافق تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی، آزاد خواهد کرد.

ابومرزوق با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تاکید کرد: تنها اسیر مرد حاضر در غزه که تاکنون آزاد شده «رون کریویِ» روسی الاصل است و هیچ اسیر مردی جز او آزاد نشده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «گالی تاراچانسکی» دختر یکی از اتباع روسیه نیز در فهرست اسیرانی که امروز توسط حماس آزاد خواهند شد حضور دارد و دیپلمات‌های روس ضمن برقراری تماس با نمایندگان این جنبش خواستار آزادی وی شده‌اند.

قسام: ۳ اسیر صهیونیست در زمان جنگ کشته شدند

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که در نتیجه بمباران نوار غزه در روزهای جنگ، ۳ تن از اسیران صهیونیست کشته شدند. همچنین قسام هویت این صهیونیست‌ها را با ذکر نام آنان مشخص کرد.

عبدالسلام: توقیف کشتی اسرائیلی در راستای همبستگی با مقاومت بود

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: تحرکات رژیم جنایتکار صهیونیستی، امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی را مخاطره می اندازد.

وی افزود: نیروهای یمنی حامی آبهای یمن هستند.تحرکات رژیم جنایتکار صهیونیستی تهدید کننده امنیت و صلح در منطقه و جهان است و مقابله با آن و تحرکات خصمانه این رژیم برای امنیت منطقه و جهان بسیار مهم است.

محمد عبدالسلام بیان کرد: توقیف کشتی اسرائیلی در راستای همبستگی با مقاومت فلسطین و غزه انجام شد و سرنوشت آن هم به گزینه های مقاومت و اهداف آن مرتبط است.

سخنگوی انصارالله یمن افزود: ما با سرنشینان کشتی اسرائیلی توقیف شده طبق اخلاق اسلامی و انسانی رفتار کردیم و به آنها اجازه تماس با خانواده هایشان داده شد.

حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین و مقابله مبارزان فلسطینی با اشغالگران

نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین یورش برده و چند منزل را منفجر کردند.

سرایا القدس در کرانه باختری اعلام کرد: مبارزان ما در گردان جنین با قدرت و اقتدار به رویارویی با اشغالگران پرداختند که این درگیری چند ساعت ادامه یافت و طی آن مبارزان ما ضربات مهلکی به اشغالگران وارد کردند.

در این بیانیه آمده است: مبارزان ما چند کمین در مسیر اشغالگران قرار دادند و تلفاتی به نظامیان دشمن وارد کردند. مبارزان، نظامیان دشمن را به گلوله بستند و با مواد منفجره و بمب های دستی به آنها حمله ور شدند. در حاره الدمج هم چندین بمب و مواد منفجره از سوی مبارزان ما در مسیر نظامیان صهیونیست منفجر شد.

تداوم تلاشهای عربی و اسلامی برای برقراری آتش بس دائمی در غزه

کمیته وزارتی تشکیل شده در پی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض، برای شرکت در نشست شورای امنیت درباره غزه وارد نیویورک شد.

منابع سعودی اعلام کردند که این تیم به ریاست فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به نیویورک رفت و در نشست شورای امنیت درخصوص غزه شرکت و با برخی شخصیت ها دیدار خواهد کرد.

کمیته عربی اسلامی پیش از رفتن به نیویورک، در اسپانیا، با خوزه مانوئل الباریس، وزیر خارجه این کشور دیدار کرده بود.کمیته عربی اسلامی پیش از اسپانیا نیز به فرانسه، انگلیس، روسیه و چین سفر کرده بود.

هدف از این سفرها، فشار به رژیم صهیونیستی برای آتش بس دائم در نوار غزه است.

تل آویو: ۱۶۱ اسیر دیگر در غزه داریم

آوویر جندلمان سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما متعهد به بازگشت همه اسیران هستیم. تاکنون ۸۶ اسیر آزاد شده اند که در میان آنها ۶۶ اسرائیلی هستند.

وی افزود: ۱۶۱ نفر دیگر همچنان در غزه در اسارت به سر می برند. فهرست ۵۰ زندانی فلسطینی را برای آزاد آماده کرده ایم.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما به فشار نظامی برحماس برای آزادی اسیران بیشتر در صورت توقف روند مبادله ادامه خواهیم داد. حماس مانع از رسیدن صلیب سرخ به اسیران می شود.

وی گفت: ما روز گذشته کشته شدن سه نظامی را به خانواده های آنها ابلاغ کردیم. ما خواهان بازگشت فوری و امن همه اسیران هستیم. تماس با حماس از طریق قطر و با مشارکت آمریکاست.

جندلمان مدعی شد: سلامت نیروهای ما در غزه در اولویت است و هرگونه حمله در جریان آتش بس را پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: ما تمام تلاشمان را برای آزادی همه اسیران به کار خواهیم بست.هر گونه تمدید آتش از جانب ما قطعی نشده است.

تخریب آرشیو مرکزی و نابودی سند تاریخی

شهرداری غزه اعلام کرد که در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه این منطقه ساختمان آرشیو مرکزی کاملاً تخریب شده است.

این سازمان فلسطینی تاکید کرد: با تخریب ساختمان آرشیو مرکزی در نوار غزه هزاران سند تاریخی که قدمت آنها به بیش از ۱۰۰ سال قبل برمی گردد نابود شد.

جهاد اسلامی: دستان مقاومت روی ماشه است

داود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ملت فلسطین جبهه واحدی را تشکیل می دهند و مقاومت به ویژه سرایا القدس و کتائب القسام،، الگوی همکاری و وحدت هستند.

وی افزود: وحدت میدانی اساس مقاومت در برابر دشمن است و این مایه مباهات است. گروههای مقاومت بر آزادی اسیران مصمم هستند. سرایا القدس و کتائب القسام در میدان بازوی راست و چپ یکدیگر هستند.

شهاب گفت: رهنمودهای رهبران جهاد اسلامی به ویژه زیاد النخاله در راستای منافع ملت فلسطین است. کمک هایی که ظرف ۶ روز از آتش بس وارد شده، ناکافی است و نباید این روند جایگزین گشودن کامل گذرگاهها باشد.

وی افزود: ورود کمک ها باید به یک روند عادی تبدیل شود و روند تجاری باید مشابه قبل باشد.

شهاب گفت: مبالغه نکرده ایم اگر بگوییم که مردم غزه برای دست یابی به نان یا جرعه ای آب با دشواری روبرو هستند. کمک های وارد شده ۲۰ درصد از نیازها را هم کفاف نمی دهد. مقاومت چشمانش را به روی موارد نقض آتش بس نمی بندد.

وی افزود: اوضاع میدانی در حال ارزیابی است و مقاومت در عین آتش بس دستانش روی ماشه است و برگه هایی در اختیار دارد. تاکنون نمی توانیم بگوییم که توافقی درباره تمدید آتش بس وجود دارد.

شهاب گفت: اشغالگران به دنبال نابودی مقاومت در کرانه باختری هستند.

آنروا: غزه به علت حملات هوایی به شهر اشباح تبدیل شده است

منابع وابسته به آنرا آژانس امدادرسانی سازمان ملل در غزه اعلام کردند: غزه به علت حملات هوایی به شهر اشباح تبدیل شده است. میزان خسارات وارده بسیار گسترده و دردآور است. سوخت اهمیت بسیاری زیادی دارد و اهمیت آن کمتر از دارو نیست. اوضاع در حال فروپاشی است.

سوختی به شمال غزه ارسال نشده است

سخنگوی وزارت بهداشت غزه هم بیان کرد: کمک هایی که به جنوب غزه وارد شده است فقط بخشی از آنها به مناطق شمالی ارسال شده است. هیچ سوختی وارد مناطق شمالی غزه نشده است. اگر اوضاع به این روند ادامه پیدا کند، امکان خدمات رسانی پزشکی وجود نخواهد داشت.

وی اعلام کرد که اشغالگران با این اقدامات در راستای اعدام همه ساکنان شمال غزه حرکت می کنند.

صهیونیست‌ها همچنان آتش بس را نقض می‌کنند

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که ساعاتی قبل قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه سواحل مرکزی نوار غزه انجام دادند.

این در حالیست که بر اساس توافق آتش بس تمام حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باید تا پایان مدت آتش بس متوقف شود.

نقض مجدد آتش‌بس توسط اشغالگران در غزه

این نخستین باری نیست که طی چند روز گذشته که از آغاز آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس می‌گذرد متجاوزان عدم پایبندی خود را به مفاد این توافق نشان داده اند.

عصر روز گذشته نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه به پرواز درآمدند و صبح همان روز نیز تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شیخ رضوان و اردوگاه الشاطی در شمال غربی نوار غزه را هدف قرار دادند.

اشغالگران صهیونیست با گرسنگی دادن به زنان اسیر آنها را شکنجه می‌کنند

«ملک سلمان» اسیر زن فلسطینی که در جریان تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس آزاد شده در گفتگو با المیادین تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست تنها پنج دقیقه قبل از آزادی من را در جریان این موضوع قرار دادند.

وی در ادامه افزود: اشغالگران صهیونیست زنان اسیر فلسطینی را از حقوق اولیه خود و حتی از خوردن و آشامیدن محروم می‌کنند. آنها از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ارتباط زنان اسیر را به صورت کامل با جهان خارج قطع کرده اند.

ملک سلمان تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست با بازداشت من در دوران نوجوانی باعث شدند از تحصیل و به صورت کلی از روند زندگی کاملاً دور بمانم. احساسات من بعد از بازگشت به خانه ام خوشحالی همراه با حزن و اندوه بود.

نقض مجدد آتش‌بس توسط اشغالگران در غزه

وی تاکید کرد: هنوز زنان و مردان فلسطینی زیادی هستند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. خون شهدای غزه باعث شد ما آزاد شویم. مقاومت پیروز شده است.

ملک سلمان در فوریه سال ۲۰۱۶ در حالیکه تنها ۱۶ سال داشت به دست نظامیان صهیونیست مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفت. دادگاه رژیم صهیونیستی به بهانه مشارکت وی در عملیات نیروهای مقاومت ۱۰ سال حبس برای ملک سلمان تعیین کرد.

پدر حمزه المغربی اسیر فلسطینی که به تازگی از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده نیز تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست از آغاز عملیات طوفان الاقصی تمام راه‌های ارتباطی با اسرای فلسطینی را قطع کردند.

حملات اشغالگران به کرانه باختری و بازداشت اعضای خانواده‌های فلسطینی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست به حملات خود علیه مناطق مختلف کرانه باختری ادامه می‌دهند به طوریکه طی ساعات گذشته به مناطقی از شهرهای اریحا و اردوگاه عقبه جبر و منطقه العیساویه واقع در قدس اشغالی یورش بردند.

در جریان این حملات درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست به وقوع پیوست. متجاوزان در این درگیری‌ها به صورت گسترده از گاز اشک آور و بمب‌های صوتی علیه شهروندان فلسطینی استفاده کردند.

علاوه بر آن، نظامیان صهیونیست به روستاهای یتما و بیت فوریک واقع در شهر نابلس و عرابه در جنوب جنین حمله کرده و منازل تعدادی از فلسطینی‌ها را با هدف بازداشت آنها محاصره کردند.

متجاوزان صهیونیست همچنین به اردوگاه عسکر واقع در نابلس حمله کردند. در جریان این حمله درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست رخ داد.

نقض مجدد آتش‌بس توسط اشغالگران در غزه

صهیونیست‌ها شهر جنین را منطقه بسته نظامی اعلام کردند

متجاوزان صهیونیست در ادامه حملات خود، به شهر و اردوگاه جنین یورش بردند. در این حملات نظامیان صهیونیست تعداد زیادی از اعضای خانواده‌های فلسطینی در جنین بازداشت شدند.

منابع آگاه در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کردند که صدای شلیک گلوله در اردوگاه جنین در سایه تداوم درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست به گوش می‌رسد.

مدیر بیمارستان دولتی جنین نیز اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست مانع امدادرسانی نیروهای اورژانس و ورود این نیروها به بیمارستان جنین می‌شوند.

وی در ادامه افزود: متجاوزان به یک فلسطینی زخمی در شهر جنین نیز رحم نکرده و حتی او را بازداشت کردند.

منابع پزشکی اعلام کردند که دست کم سه فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست در جریان حمله به شهر و اردوگاه جنین زخمی شده اند. اشغالگران صهیونیست همچنین یک منزل مسکونی در محله الدمج واقع در اردوگاه جنین را منفجر کردند.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز وارد عمل شده و تجهیزات نظامیان اشغالگر را با پرتاب نارنجک در جنین هدف قرار دادند.

در حال تکمیل

کد خبر 5952893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی اسرائیل وهم دستانشان به یاری خداوند واتحاد مسلمانان انشاءالله نابود ومحو میگردد