۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲

مشاور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور:

۲۰ میلیون نفر تا پایان سال ۱۴۰۴ تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

۲۰ میلیون نفر تا پایان سال ۱۴۰۴ تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

تبریز- مشاور رئیس و راهبر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ۲۰ میلیون نفر تا پایان سال ۱۴۰۴ تحت پوشش فیبرنوری در کشور قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پژوهش ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: گسترش شبکه فیبر نوری در کشور یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر تا پایان سال ۱۴۰۴ باید تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند، ادامه داد: فیبر نوری باعث پایدار شدن شبکه و کیفیت بالای ان می‌شود.

پژوهش با اشاره به اینکه گسترده‌تر شدن شبکه فیبر نوری در کشور باعث پایداری و کیفیت بالای شبکه می‌شود، ادامه داد: افزایش سرعت اینترنت یکی از محاسن فیبرنوری است که می‌توان به مردم اینترنت با سرعت ۱۰ مگابایت بر ثانیه خدمات اینترنت ارائه کرد.

مشاور رئیس و راهبر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص پوشش شبکه فیبر نوری در کشور گفت: در ۲۴ استان کشور از جمله در آذربایجان شرقی توسعه شبکه فیبر نوری آغاز شده است. در سه شهر باسمنج، مراغه و تبریز در این استان توسعه شبکه فیبر نوری درحال انجام است.

وی بر ضرورت آشنا شدن مردم با مزایای فیبر نوری تاکید داشت و گفت: تغییر شبکه عادی اینترنت به شبکه فیبر نوری هزینه یک تا دو میلیون تومانی دارد ولی تفاوت‌های این دو بسیار است. شبکه فیبر نوری نیاز ۳۰ تا ۴۰ ساله کشور را تأمین می‌کند.

وی در خصوص ارتباطات رادیویی نیز گفت: هرچقدر تعداد سایت‌ها و میکروسایت ها افزایش یابد ضرر ارتباطات رادیویی کمتر خواهد شد چراکه قدرت سیگنال از گوشی به خاطر فاصله نزدیک با سایت و میکروسایت کمتر خواهد شد. خطر اصلی و نگرانی اصلی از خود گوشی تلفن همراه است و می‌توان با کاهش فاصله گوشی با سایت‌ها، سیگنال مدنظر کاهش و ضرر آن نیز کمتر خواهد شد.

کد خبر 5953175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha