۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰

رییس دیوان عدالت اداری:

تأمین اجتماعی و شهرداری‌ها در صدرشکایت مردم استان همدان هستند

تأمین اجتماعی و شهرداری‌ها در صدرشکایت مردم استان همدان هستند

همدان- رییس دیوان عدالت اداری گفت: حال حاضر بیشتر شکایات در استان همدان مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری ظهر چهارشنبه در حاشیه دیدار مردمی استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت همدان اظهار کرد: قبل از سفر همدان جلسه‌ای پیرامون آخرین وضعیت این استان از نظر تعداد میزان شکایت‌ها برگزار کردیم.

وی افزود: پرونده‌های استان همدان از نظر تعداد نسبت به استان‌های همجوار خود کم‌تر است که تا حدودی به دلیل پیگیری در مجاری استان مردم ضرورتی به شکایت نمی‌بینند همچنین تعدادی نیز به دلیل عدم آگاهی مردم به حق خود برای شکایت به دیوان مراجعه نمی‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به عمده شکایت مردم استان همدان گفت: بیشترین شکایات مردم استان همدان مربوط به تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها، پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰، آموزش و پرورش و علوم پزشکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری خاطرنشان کرد: همچنین در کل ۶۰ درصد از پرونده‌های ارسالی به دیوان عدالت اداری به دلیل نبود مستندات کافی و مباحث قانونی رد می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ساعد در دیوان عدالت اداری بیان کرد: مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند به بیش از یک هزار و ۲۰۰ مواد قانونی، ۲ هزار مقرره قانونی دسترسی داشته باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری عنوان کرد: رسانه‌ها باید از تمام ظرفیت خود برای معرفی دیوان عدالت اداری به مردم بپردازند و مردم به این باور برسند که بدون اغماض به تمام شکایت آنها نسبت به مجموعه‌های درون حاکمیت رسیدگی می‌شود.

کد خبر 5953210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha