۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

رئیس اداره منابع طبیعی طالقان خبر داد؛

اجرای عملیات بذرپاشی در ۳۰ هکتار از مراتع روستایی طالقان

اجرای عملیات بذرپاشی در ۳۰ هکتار از مراتع روستایی طالقان

طالقان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان گفت: عملیات بذرپاشی در ۳۰ هکتار از مراتع روستای میر شهرستان اجرا و عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قمی ظهر چهارشنبه در حاشیه اجرای عملیات اصلاحی بذرپاشی در شهرستان طالقان با بیان اینکه عملیات بذرپاشی در ۳۰ هکتار از مراتع روستای میر شهرستان اجرا و عملیاتی شد، اظهار کرد: عملیات اصلاحی بذرپاشی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز قرار دارد که با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان، مراتع میر برای این عملیات انتخاب گردیده است.

وی بیان کرد: در سال جاری بذرپاشی و کپه کاری با هدف جلوگیری از تضعیف مراتع و تثبیت خاک با جدیت ادامه خواهد داشت و با پایش همگانی که توسط کارشناسان هر شهرستان صورت می‌گیرد این امر محقق خواهد شد.

همایون اسماعیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان نیز ضمن خرسندی از مشارکت جوامع محلی و همکاری بهره برداران در این امر بیان کرد: بذرپاشی به عنوان راه‌کاری جهت جلوگیری از فرسایش خاک و سیر قهقرایی مرتع است که اجرای آن با مشارکت جوامع محلی موجبات مراقبت فعال از عرصه و مشارکت بیشتر در امر قرق مناطق بذرکاری شده می‌شود.

کد خبر 5953394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha