۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹

قایم مقام فرهنگستان علوم:

انقلاب اسلامی بنیانگذار منظومه «مقاومت» است

انقلاب اسلامی بنیانگذار منظومه «مقاومت» است

قزوین- قایم مقام فرهنگستان علوم با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک ندای حق طلبانه سر داد و آن این بود که آزاد باشید، گفت: امام خمینی (ره) محی‌الدین زمان بود و دین را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی در آئین افتتاحیه دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه باید بابت چند اتفاق شکر گذاری ویژه ای از خداوند داشته باشیم، اظهار کرد: شکر اول بابت مسلمان بودن است و ما امروز با این مسلمان بودن فلسفه زندگی را بهتر درک می‌کنیم.

وی افزود: دومین شکر بابت ایرانی بودن ما است و باید برای داشتن یک تاریخ هفت هزار ساله خداوند را شاکر باشیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در چند ایستگاه زمانی اجداد ما ایران را در عرصه بین المللی آن چنان نمایان کردند که بزرگترین امپراطوری دنیا را تشکیل دادیم و به گواه تاریخ در دوره هخامنشی که جمعیت دنیا ۷۰ میلیون نفر بوده ۵۰ میلیون نفر تحت امپراطوری ایران و فارس زندگی می‌کردند.

قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران با بیان اینکه شکر گذاری سوم برای قرار گرفتن و زیستن در این دوران و در انقلاب اسلامی است، ادامه داد: نقصان‌هایی وجود دارد اما این نقصان‌ها را باید از ما مسئولین دانست و نباید این نقصان را از بستر انقلاب دانست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک ندای حق طلبانه سر داد و آن این بود که آزاد باشید، اضافه کرد: امام خمینی (ره) محی‌الدین زمان بود و دین را احیا کرد.

صالحی تصریح کرد: ۴۴ ساله است که منظومه مقاومت توسط انقلاب اسلامی بوجود آمده و از زمانی که وجود آمد و پرچم مقاومت به جای سران عربی روی دوش مردم قرار گرفت رژیم صهیونیستی روز به روز ضعیف‌تر و مقاومت قوی‌تر شد.

وی گفت: همه اینها ناشی از حمایت ملتی بزرگ و کریم و ملت آگاهی است که از آگاهی متراکمی در طول تاریخ برخوردار شده است.

قائم مقام رئیس فرهنگستان علوم ایران تاکید کرد: مظلومیت ملت ما امروز آشکار شده و ۴۴ سال فریاد ما مبنی بر اینکه غرب و اسرائیل پایبند به هیچ اصولی نیستند برای دنیا مشخص شد.

وی گفت: امروز تمام وجدان‌های بیدار مردم در کل جهان بیدار شده وهمه فهمیدند که این کنوانسیون و قراردادهای بین المللی تا زمانی که در حمایت از قدرت‌های بزرگ و تأمین کننده منافع آنها باشد ارزش دارد اما اگر به سمت ضعفا برود ارزش ندارد.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان یادآور شد: این آغازی بر پایان تمام ادعاهای دروغین جانبداری از حقوق بشر و حقوق انسان است و این مظلومیت ایران و ملت ما را نشان داد.

کد خبر 5953787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha