۹ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۲

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان:

فقدان مهارت‌های متناسب با بازارکار در بیکاری معلولان اثرگذار است

فقدان مهارت‌های متناسب با بازارکار در بیکاری معلولان اثرگذار است

سنندج_سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: بیکاری مشکل اساسی افراد دارای معلولیت در استان است و فقدان مهارت‌های متناسب با بازار کار در افزایش بیکاری اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی عصر پنج شنبه در دیدار با نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار در امور معلولین اظهار کرد: یکی از موارد مهم برای معلولان استان ارائه آموزش‌های مهارتی به این قشر است از این‌رو خدمت به جامعه معلولان و توان‌خواهان یکی از وظایف اصلی و ذاتی مسئولان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: امروزه بیکاری مشکل اصلی قشر معلولان استان است اما فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، نقش بسزایی در این زمینه ایفا می‌کند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحولات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار حائز اهمیت است، تصریح کرد: کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی و بازسازی و نوسازی امکانات آموزشی از جمله اهداف برگزاری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت‌آموزی می‌تواند منجر به توانمندسازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه‌های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی شود.

علوی به تدوین نظام نامه آموزش‌های مهارتی افراد دارای معلولیت براساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولین پرداخت و اضافه کرد: ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کارآموزان دارای معلولیت و ارتقا اثربخشی و کارآیی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه کارآموزان دارای معلولیت از جمله اهداف مورد نظر در این نظام نامه است.

کد خبر 5954119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha