۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

دومین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود

دومین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود

ارومیه- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: دومین کنگره ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل وحیدی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته یادمان‌ها با اشاره به برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۴، گفت: یک از اهداف مهم این کنگره؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و از سوی دیگر می‌توان آن را تعلیم عینی جهاد تبیین در جامعه دانست.

وی با تاکید به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی بزرگ در استان افزود: لذا از هم اکنون باید برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شود و با هم افزایی بین مجموعه‌های استانی کنگره‌ای در خور شأن شهدای استان برگزار شود.

معاون مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در ادامه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیداری که سال ۹۶ با دست اندرکاران کنگره داشتند، اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مرتبط با رسالت این کمیته، اجرای یادمان‌ها و بناهای یادبود در نقاط شاخص استان و بازبینی فنی و تخصصی آثار تجسمی موجود در شهرها با رویکرد ارتقای کیفی و جایگزینی با آثار مطلوب است.

افشین سیمین مرام، احصای مسائل و مشکلات یادمان‌های شهری دفاع مقدس و شهدای گمنام و تلاش در جهت رفع آن‌ها در بازه زمانی کنگره در تمام شهرهای استان را از دیگر اهداف این کمیته دانست.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر 5954304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha