۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳

امام جمعه مهدیشهر:

«دشمن شناسی» از مهمترین ویژگی‌های مرحوم مدرس بود

«دشمن شناسی» از مهمترین ویژگی‌های مرحوم مدرس بود

مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر دشمن شناسی و بصیرت را ویژگی مرحوم مدرس دانست و گفت: مخالفت ایشان با قرارداد ننگین ۱۹۱۹ در مجلس و اعتراض وی، مصداق بارز این بصیرت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای بزرگ این شهر ضمن گرامی داشت روز مجلس، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های شهید مدرس این بود که خود را وکیل مردم می‌دانست و نه ولی آنها؛ و این مهم باید سر لوحه امور نمایندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مرحوم مدرس در بسیاری مواقع مباحث مجلس را با مردم مطرح می‌کرد، افزود: اگر روابط نمایندگان با مردم و موکلان آنها مانند روابط مدرس با کشاورز، کارگر و کاسب و … باشد، برخی طرح‌ها و لوایح که صدای اعتراض مردم را بلند می‌کند، تصویب نخواهد شد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه دومین ویژگی بارز شهید مدرس، معیشت خواهی بود، بیان کرد: مدرس بسیار به دنبال معیشت مردم بود و حتی نمایندگان را به ساخت بیمارستان دعوت می‌کرد کما اینکه در شهر ری شاهد راه اندازی بیمارستان فیروز آبادی بودیم تا به مردم خدمت رسانی شود.

بارانی با بیان اینکه مدرس دشمن شناس خوبی نیز بود و بصیرت سیاسی او مثال زدنی بود، گفت: مخالفت مدرس با قرارداد ننگین ۱۹۱۹ که استقلال کشور را بر هم می‌زد، نمونه بصیرت او بود.

وی با بیان اینکه شعار مدرس نه شرقی و نه غربی بود، افزود: وقتی مدرس تبعید شد، خطاب به فرزندش اعلام می‌داشت که انگلیسی‌ها به دنبال بر سر کار گذاردن کسانی هستند که بتوانند توطئه آنها را به راحتی در کشورمان اجرا کنند و این نگاه با بصیرت مدرس را نشان می‌دهد.

امام جمعه مهدیشهر ضمن گرامی داشت روز دانشجو، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیری از شهید بهشتی دارند که می‌فرمایند دانشجو مؤذن جامعه است و اگر مؤذن بیدار باشد، مردم را بیدار می‌کند اما اگر مؤذن خواب بماند مردم هم در خواب خواهند بود و لذا دانشجویان ما هر قدر بصیر و آگاه و انقلابی باشند، جامعه را می‌توانند به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی هدایت کنند.

بارانی با بیان اینکه یکی از مهمترین سفارش‌های مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان تعهد است، تاکید کرد: معظم له از دانشجویان چند مطالبه دارند که یکی از آنها نیاز به کشور به عالمان متعهد است.

وی با بیان اینکه هر کشوری که علم داشته باشد، اقتدار دارد، گفت: اگر کسی علم نداشته باشد، دیگران بر آن برتری خواهند داشت که مصداق آن در کشور خودمان وجود دارد کشوری که روزگاری حتی از تولید ساده‌ترین ادوات محروم بود و آمریکایی‌ها هر قدر می‌توانستند، آن را استثمار کردند اما به برکت انقلاب اسلامی امروز در زمره قدرت‌های نظامی دنیا است.

کد خبر 5954707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha