۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

رویکرد محوری برنامه‌های ایام فاطمیه جهاد تبیین است

رویکرد محوری برنامه‌های ایام فاطمیه جهاد تبیین است

زنجان-معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: رویکرد محوری برنامه‌های ایام فاطمیه جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد طارمی با اشاره به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برنامه‌های مختلف در زنجان هم‌زمان با ایام فاطمیه (س)، اظهار کرد: رویکردمحوری برنامه‌های ایام فاطمیه جهاد تبیین است و همه برنامه‌ها با محوریت و محتوای تبلیغی معجزه مادری و تقویت پیوندهای اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های ایام فاطمیه، یادآور شد: برنامه‌های این ایام در بخش‌های مختلف اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف، برنامه‌های فرهنگی، رونق‌بخشی به روضه‌های خانگی، برگزاری نشست‌های بانوان فاطمی، جلسات تبیینی، گفتمانی بصیرتی و دینی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس، مراسم روز شهادت و… خواهد بود.

این مسؤول ادامه داد: تشکیل ستاد عملیات فرهنگی تبلیغی فاطمیه و برگزاری ستاد شئون فرهنگی در سطح استان، ساماندهی و اعزام مبلغین و مبلغات به مساجد، هیئات، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرکه و برگزاری مراسم عزاداری در مساجد شاخص استان در طول ایام فاطمیه و نیز ویژه برنامه‌های روز شهادت به صورت دسته‌روی خیابانی و تجمعات مردمی با حضور مادحین، ذاکرین و سخنرانان کشوری، از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، اضافه کرد: حمایت و رونق‌بخشی به روضه‌های خانگی، توجه ویژه به برنامه‌های تربیتی در این ایام، پشتیبانی، حمایت و راهبری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و مراسم ویژه عزای فاطمی، از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ایام فاطمیه است.

طارمی تصریح کرد: ایستگاه‌های پرسش و پاسخ، عفاف و حجاب، صلواتی و موکب‌های فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه در سطح شهر زنجان و دیگر شهرها راه‌اندازی می‌شود. همچنین شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع سبک زندگی فاطمی در سطح استان خواهیم بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برگزاری روضه‌های فاطمی در منازل شهدا، برگزاری نشست‌های بانوان فاطمی با موضوع نقش زنان در پیوندهای اجتماعی با تاسی از سیره اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، برگزاری جلسات تبیینی، گفتمانی بصیرتی و دینی برای فعالان و کنش‌گران فرهنگی را نیز باید از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه برشمرد.

وی به دیگر برنامه‌های این ایام اشاره و اظهار کرد: گفتمان دینی و نشست‌های بصیرتی فاطمی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس با عنوان الگوهای رفتاری حضرت فاطمه (س)، مبانی الگوی زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و نگاهی به زندگی خانوادگی، علمی، سیاسی و عبادتی حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

طارمی در ادامه از برگزاری همایش نقش مادری در تقویت پیوندهای اجتماعی، الگوی سوم زن مسلمان و سبک زندگی فاطمی در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: همایش اجتماع بانوان فاطمی و تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان نمونه عفاف و حجاب و نیز معرفی و روایت مادران نمونه با الهام از الگوی سوم زن مسلمان تراز انقلاب اسلامی در سطح استان جزو برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام خواهد بود.

کد خبر 5955388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha