۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۴

استاندار تهران:

۶ میلیون جوان در استان تهران واجد شرایط ازدواج هستند

۶ میلیون جوان در استان تهران واجد شرایط ازدواج هستند

تهران- استاندار تهران گفت: ۶ میلیون جوان در این استان واجد شرایط ازدواج هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان با اشاره به اهمیت موضوع اظهار کرد: جمعیت عامل رشد و توسعه کشور است و فراوانی جمعیت به ویژه جمعیت هدفمند و رو به رشد به عنوان مؤلفه‌های قدرت ملی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ استقلال و چرخه دائمی رشد و توسعه کشور به وجود جمعیت جوان برمی‌گردد؛ از این‌رو در این جلسات سهم دستگاه‌ها برای چگونگی شکل‌گیری جمعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با شناسایی موانع با رویکرد آینده نگری، برنامه‌ها تدوین می‌شود تا به تحقق جوانی جمعیت برسیم.

استاندار تهران تاکید کرد: حدود ۶ میلیون جوان واجد شرایط ازدواج در استان تهران داریم، بر همین اساس در تشکیل خانواده مهم‌ترین موضوع اسکان است و از آنجا که در تهران، کمبود زمین داریم باید نسبت به تغییر بافت‌های مسکونی فعلی از طریق افزایش تراکم یا بازآفرینی اقدام شود.

فخاری سپس گفت: علاوه بر موضوع مسکن، باید شرایط و زمینه اشتغال نیز فراهم شود، نکته دیگر فراهم کردن تسهیلات و امکانات است که سطح مشارکت بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها با اولویت خانواده‌های جدید باید در دستورکار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین استقرار جمعیت در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران انجام شود تا با مطالعه جغرافیایی، جمعیت‌پذیری روستاها در افق ۲۰ ساله تهیه شود تا امکانات و زیرساخت‌ها فراهم و پیوند بین نسلی ایجاد شود و تلاش می‌شود تا با همسویی در شکل گیری قانون شاهد رشد جمعیت کیفی در سطح استان باشیم.

کد خبر 5955913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      جمعییت استان تهران حدودا ۱۴میلیون میباشد یعنی تقریبا ۵۰ درصد این جمعیت شرایط ازدواج را دارند که بعلت مشکلات اقتصادی (مسکن اشتغال امنیت اجتماعی)جرات نمی کنند به ازدواج فکر کنند این یعنی فاجعه اجتماعی فرهنگی و نابودی خانواده و افزایش سالمندان
    • مادر وطن IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      0 0
      واقعا کمک کنیید به جوانان در شرف ازدواج الان پسر من سرباز است امید به اینده کار شعل خانه ازدواج ...چطوری ؟ باید شغل با درامد کافی داشته باشد یا ضامن اهو مددی