۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

مدیرکل هواشناسی استان زنجان:

وزش شدید باد اواخر هفته زنجان را درمی‌نوردد

وزش شدید باد اواخر هفته زنجان را درمی‌نوردد

زنجان- مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از روز چهارشنبه هفته جاری سرعت وزش باد در استان افزایش یافته و به حد نسبتا شدید می‌رسد.

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی حاکی از آن است که اغلب مناطق استان دارای وضعیت صاف تا قسمتی ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی پیش‌بینی وضعیت جوی برای سه روز آینده را نیز صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد خواند و گفت: در حال حاضر وزش باد شرقی و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه با ورود سامانه ضعیف بارشی به استان از روز چهارشنبه هفته جاری سرعت وزش باد افزایش یافته و به حد نسبتاً شدید می‌رسد، ادامه داد: این سامانه موجب بارش‌های خفیف و محلی در برخی نقاط استان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا عصر سه‌شنبه هفته جاری هوا در اغلب مناطق استان به خصوص شب هنگام سرد است و در روزهای پایانی هفته دماها به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

رحمان‌نیا با بیان اینکه دمای امروز زنجان نسبت به روز گذشته یک درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است، عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی ۲ و ۱۷ درجه گزارش شده است.

وی به میزان نوسان دمای سایر شهرهای استان اشاره کرد و افزود: کمینه و بیشینه دمای شهر ابهر منفی یک و ۱۹ درجه، خرمدره یک و ۱۸ درجه، آببر ۹ و ۲۲ درجه، سلطانیه منفی پنج و ۱۶ درجه، قیدار یک و ۱۵ درجه و ماهنشان صفر و ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کد خبر 5956155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha