۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی قزوین:

وحدت بر اساس منافع یک حزب ممکن نیست

وحدت بر اساس منافع یک حزب ممکن نیست

قزوین- دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی قزوین با بیان اینکه یکی از راه‌های شور انتخاباتی فعالیت بیشتر احزاب سیاسی است، گفت: اختلاف و تفرقه در قزوین سابقه ۱۰ ساله داشته و اتفاق جدیدی نیست.

احمد خورگامی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به راهکارهای ایجاد شور انتخاباتی در جامعه اظهار کرد: برای ایجاد این شور و شعف نیاز است تشکل‌ها و احزاب سیاسی به سمت گفت‌وگو حرکت کنند.

وی افزود: برگزاری نشست‌های سیاسی، گفتگو ها و مناظره‌های سیاسی توسط احزاب و تشکل‌های سیاسی و همچنین تشکل‌های دانشجویی و برپایی جلسات نقد و بررسی می‌تواند شور انتخاباتی و سیاسی را در فضای جامعه توسعه دهد.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به عملکرد احزاب و تشکل‌های سیاسی در استان قزوین بیان کرد: تحرکات احزاب در هر دو طیف در استان قزوین خیلی مشهود و قدرتمند نیست.

وی تصریح کرد: ضعف در عملکردهای گذشته، عدم کادرسازی و تربیت نیروی جوان و عدم وجود علاقه مندی و زمینه‌های مختلف برای ورود جوانان به احزاب و انجام کار حزبی کاملاً در قزوین مشهود است.

خورگامی با بیان اینکه متأسفانه احزاب و تشکل‌های سیاسی در قزوین قوی نیستند، بیان کرد: از لحاظ کمی در قزوین از نظر حزب سیاسی در وضعیت خوبی هستیم اما از نظر کیفی جایگاه مناسبی نداریم.

وی ادامه داد: معتقدم در انتخابات پیش رو گفتمان و تشکل‌های غیررسمی همچون عدالت خواهی کارکرد بیشتری خواهند داشت و در این انتخابات گفتمان‌های این چنینی بیشتر خواهند درخشید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه وحدت بین تشکل‌های سیاسی باید بر مبنای منافع عمومی و اولویت‌های استان باشد، گفت: وحدت اگر قرار است بر اساس منافع یک جریان و حزب سیاسی و یا بر مبنای اهداف شخصی و حول محور «ما» باشد هرگز محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه وحدت باید روی اصول و اهداف اساسی و بدون جانبداری از شخص و تشکل خاصی باشد، ادامه داد: با لیدر و مرجع دانستن خود هرگز نمی‌توانیم به دنبال وحدت باشیم.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی قزوین اظهار کرد: کسی که خواستار وحدت است کرنش خواهد داشت و برای وحدت باید تا یکجایی از حق خود بگذرد.

وی با بیان اینکه این ایده که برخی از مسئولین در استان دنبال اختلاف و تفرقه هستند صحیح نیست، ادامه داد: تفرقه و اختلاف در احزاب سیاسی استان امر جدیدی نیست و پیش از این نیز وجود داشته است.

خورگامی تاکید کرد: اگر معتقدیم فرد یا مسئولی به دنبال تفرقه در استان است پس بهتر است برای ناکام گذاشتن او تفرقه را کنار بگذاریم و وحدت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف و تفرقه در قزوین در ۱۰ سال اخیر وجود داشته و در شورای شهر ششم و پنجم نیز در جریان اصولگرایی شاهد لیست‌های متعددی بودیم و این سوال مطرح می‌شود که آیا در آن برهه نیز این مدیران فعلی بودند که باعث اختلاف بودند؟

وی در پایان یادآور شد: اگر معتقد به وجود عوامل تفرقه انداز در استان هستیم باید با گفتگو این اختلافات را کنار گذاشته و به دنبال وحدت باشیم اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و فقط در حرف از وحدت سخن می‌گوئیم.

کد خبر 5956501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha