۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبرداد؛

آمادگی ۲۵۰ راهدار در خراسان جنوبی برای کاهش آسیب های سیلاب

آمادگی ۲۵۰ راهدار در خراسان جنوبی برای کاهش آسیب های سیلاب

ببرجند_ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از برگزاری رزمایش طرح زمستانی ۲۰ آذر استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ راهدار برای کاهش آسیب های ناشی از سیلاب در استان آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال زاده عصر یکشنبه در نشست شورای مدیران مدیران راهداری استان اظهارکرد: با توجه به شروع طرح نگهداری زمستانی و تعامل بالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان و همچنین رفع موانع موجود آمادگی احتمالی در زمان نزولات جوی هوشمندسازی و پایش تصویری راه‌ها جزو ضرورت‌ها است.

وی بیان داشت: با توجه به شروع بارش‌های پاییزی در خراسان جنوبی ۲۵۰ راهدار در زمان بارش‌ها آمادگی دارند تا در صورت لزوم در زمان سیلاب سریعاً نسبت به ترمیم و مسیرگشایی اقدام کنند.

به گفته وی آغاز رزمایش طرح زمستانی، با حضور نیروها و ماشین آلات دستگاه های مربوط، ۲۰ آذر ماه سال جاری در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ راهدار با ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در راهدارخانه‌ها و محل‌هایی که امکان سیلاب وجود دارد حضور داشته و آماده خدمت‌رسانی هستند

افزایش دوربین های نظارت تصویری به ۳۵ دستگاه

وی با اشاره به افزایش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری خراسان جنوبی به ۳۵ دستگاه، گفت: ۱۸ دوربین نظارت تصویری به سامانه‌های استان اضافه و بروزرسانی می‌شود که شامل ۱۴ مورد تعویض وبروزرسانی و چهار دوربین جدید است.

وی به اهمیت پایش تصویری محورهای استان خصوصاً در ایام پرترافیک و هنگام بارندگی اشاره کرد و افزود: این سامانه‌ها علاوه بر تشخیص ترافیک جاده‌ای، سوانح، انسداد و تغییرات آب و هوایی را نیز رصد می‌کنند.

جلال زاده تصریح کرد: دوربین‌های جدید نظارت تصویری در نقاط مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و نقاط پرحادثه نصب می‌شود.

مشاور رئیس سازمان راهداری در امورفرهنگی و اجتماعی و رئیس ستاد اقامه نماز سازمان راهداری کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه دغدغه پلیس همان دغدغه راهداران خراسان جنوبی است، بیان داشت: کسب رتبه اول توسط اداره کل راهداری خراسان جنوبی به خاطر دغدغه مدیران استانی است.

حجت الاسلام ناصری با اشاره به اینکه احداث نمازخانه در خراسان جنوبی، افزود: در کشور ۷۰ نمازخانه در دست اقدام داریم که بیشترین نمازخانه با ۸ نماز خانه به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه ۳۷ مجتمع خدماتی رفاهی به بهره‌برداری رسیده است و ۱۵ مجتمع هم درحال احداث است، افزود: برای احداث ۲۹ مجتمع موافقت اصولی گرفته شده است.

کد خبر 5956718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha