۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۱

شاخص آلودگی ۱۳۹ را نشان می دهد؛

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ مدارس تعطیل نیست

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ مدارس تعطیل نیست

سمنان- وارونگی و آلودگی هوا و غلظت آلاینده ها کیفیت هوای نیمه غربی استان سمنان را کاهش چشم گیری داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح دوشنبه پدیده وارونگی هوا از یک سو و آلودگی هوای کارخانه‌های صنعتی از سوی دیگر سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها در شاخص هوای سالم در نیمه غربی استان سمنان شده است.

این پدیده کیفیت هوای سمنان و نواحی صنعتی استان مانند گرمسار، ایوانکی، آرادان و سرخه را کاهش داده تا جایی که هواشناسی امروز دوشنبه مجبور به صدور هشدار زرد رنگ شده است.

این وضعیت تا چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت و از گروه‌های حساس، بیماران قلبی، بانوان باردار، سالمندان و … خواسته شده تا حتی‌الامکان منزل را ترک نکرده و از ماسک استفاده کنند.

آموزش و پرورش استان سمنان اما در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مدارس نقاط صنعتی استان به دلیل آلودگی هوا تعطیل نیست اما زنگ‌های تفریح و در جوار هوا قرار گرفتن نوآموزان و دانش آموزان محدود شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا که رقمی زیر ۵۰ می‌بایست باشد، در سمنان ۱۳۹ گزارش شده است، به خبرنگار مهر، گفت: یکی از دلایل این آلودگی پدیده وارونگی هوا است.

محمد حمیدی با بیان اینکه هوای سمنان و برخی دیگر از نقاط استان در حالت ناسالم قرار دارد، گفت: بیماران قلبی و ریوی از حضور در فضای باز ترجیحاً خود داری کنند.

پیش بینی هواشناسی برای هوای استان اما تداوم این وضعیت است این اداره کل اعلام کرده که افزایش غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا بخصوص در مناطق غربی و صنعتی، پدیده غالب استان تا روز چهارشنبه محسوب می‌شود.

کد خبر 5957023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha