۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

هیأت مدیره انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری انتخاب می‌شود

 هیأت مدیره انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری انتخاب می‌شود

شهرکرد-معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری مجمع عمومی انجمن موسیقی استان در ۱۵ آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام فرجی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با پایان یافتن فرآیند نام‌نویسی و عضوگیری اعضا مجمع عمومی انجمن موسیقی استان، انتخابات این انجمن ساعت ۱۰ چهارشنبه ۱۵ آذر برای مشخص شدن اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ نفر از اهالی موسیقی استان برای شرکت در این انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: مدیرمسئول آموزشگاه‌های موسیقی، مدیرمسئول مؤسسه هنری موسیقی، دارندگان حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته‌های موسیقی، مدیران شرکت‌های تهیه و تولید آثار صوتی، دارندگان کارت صلاحیت تدریس در یکی از رشته‌های موسیقی، عضو پیوسته و یا وابسته هر یک از کانون‌های موسیقی و پیشکسوتان صاحب‌نظر در حوزه موسیقی با تأیید این اداره کل به عنوان افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات هیأت مدیره انجمن موسیقی شناخته می‌شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های فرهنگی هنری در ساختار جدید و به صورت انتخابی تشکیل و فعالیت خواهند کرد که به همین منظور برگزاری مجمع عمومی انجمن‌های موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی استان در دستور کار قرار گرفته است.

فرجی با بیان اینکه این انجمن‌ها در ساختار جدید به عنوان مؤسسه و با دامنه فعالیت گسترده‌تری به کار خود ادامه می‌دهند، عنوان کرد: زمینه‌سازی برای پیگیری امور صنفی هنرمندان و فعالان عرصه‌های مختلف هنری، ارائه طرح‌های نو در رشته‌های هنری برای شناخت، توسعه و معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استانی از اهدافی است که در این انجمن‌ها دنبال خواهد شد.

وی درباره شرایط هنر موسیقی در چهارمحال و بختیاری هم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ مؤسسه و آموزشگاه موسیقی با پوشش بالای ۱۰ هزار نفر در استان در حال فعالیت است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از استاد ملک محمود مسعودی، کورش اسدپور، حمید توفیقی، مجتبی قدوسی، دیدار محمودی، رضا صالحی، رحیم عدنانی، پیمان بزرگ‌نیا، پرویز خسروانی، کاوه معتمدیان و فرشاد پورحسینی به عنوان تعدادی از مفاخر موسیقی چهارمحال و بختیاری یاد کرد و اضافه کرد: هنرمندان موسیقی استان در سال‌های اخیر در جشنواره‌های متعدد ملی و بین‌المللی صاحب عناوین برتر شده‌اند و موسیقی مقامی و محلی چهارمحال و بختیاری از جایگاهی ویژه برخوردار است.

فرجی بیان کرد: با تشکیل انجمن موسیقی چهارمحال و بختیاری و در همراهی با بزرگان این عرصه تلاش خواهد شد فرصت برای حمایت و صیانت هر چه بیشتر از گونه‌های مختلف موسیقی با تمرکز بر موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی نواحی فراهم شده و زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری گونه‌های مختلف موسیقی به ویژه موسیقی محلی استان نیز تأمین شود.

وی حمایت از نسل جوان موسیقی ایرانی در چهارمحال و بختیاری، ایجاد اتاق فکر برای توسعه هنر موسیقی و توجه بیشتر به بخش‌های مغفول مانده حوزه موسیقی را از دیگر مواردی دانست که می‌توان برای اعتلای هنر موسیقی در استان به اجرا درآورد.

کد خبر 5957086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha