۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خبر داد؛

پیشرفت ۸۰.۲ درصدی «طرح بهارستان» در کردستان

پیشرفت ۸۰.۲ درصدی «طرح بهارستان» در کردستان

سنندج_ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از پیشرفت ۸۰.۲ درصدی طرح بهارستان در کردستان خبر داد.

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در قالب «طرح بهارستان» شبکه برق یک‌هزار و ۷۰۶ روستای کردستان اصلاح و بهسازی می‌شود.

وی در خصوص جزئیات اجرای طرح اصلاح و بهسازی تجهیزات شبکه برق روستاهای سطح استان کردستان با عنوان «طرح بهارستان» گفت: هدف گذاری برای سه سال اخیر در راستای اجرای طرح بهارستان ۸۶۴ روستا است که تا پایان آبان ماه سال جاری اصلاح و باز مهندسی تجهیزات شبکه ۶۹۳ روستای آن به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: طرح اصلاح، بهسازی و باز مهندسی تجهیزات شبکه برق روستایی با عنوان «طرح بهارستان» از سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توانیر طراحی شد و بر اساس آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند که طی یک فرآیند ۵ ساله، اهداف این طرح را عملیاتی و محقق نمایند.

وی هدف از اجرای این طرح را جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح، توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب اعلام و اضافه کرد: اعتبار تخصیصی این طرح تا پایان آبان امسال ۲۴۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون مبلغی بالغ بر ۲,۹۰۹ میلیارد ریال هزینه شده و مبلغ ۵۰۹ میلیارد ریال آن مازاد بر اعتبار تخصیصی شرکت توانیر است و دارای ۸۰/۲ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد.

لهونیان ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴ با تداوم اجرای ”طرح بهارستان” در کل روستاهای استان، کلیه تجهیزات شبکه توزیع برق روستایی استان اصلاح و به طور کامل بهسازی و باز مهندسی شود.

کد خبر 5957106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha