۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳

در جلسه کارگروه اعتاب مقدسه مطرح شد؛

استقبال ۶۲ هزار نفری از طرح «من قرآن را دوست دارم»

استقبال ۶۲ هزار نفری از طرح «من قرآن را دوست دارم»

پنجاه و هشتمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه به میزبانی  مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاه و هشتمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه با مشارکت نمایندگان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیهما السلام، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه دبیر جلسه، معتز آقایی به معرفی اعضا کارگروه و بیان برخی از فعالیت‌های شاخص آن در طی سنوات اخیر در حضور تولیت جدید مسجد مقدس جمکران پرداخت.

حجت الاسلام اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن خوشامدگویی به اعضا، دقایقی را در خصوص اهمیت قرآن و قصور جهان اسلام در معرفی صحیح و همه جانبه آن، سخنانی را ایراد کرد.

استقبال ۶۲ هزار نفری از طرح «من قرآن را دوست دارم»

در ادامه جلسه از عوامل برنامه پر بیننده محفل که ماه رمضان گذشته، هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شد، تجلیل شد.

استقبال ۶۲ هزار نفری از طرح «من قرآن را دوست دارم»

نمایندگی از تهیه کننده برنامه، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه که حامی این برنامه بودند، مورد تفقد تولیت مسجد مقدس جمکران و تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

جلسه پنجاه و هشتم حاوی سه دستور جلسه بود. در اولین دستور جلسه، حضرت حجت الاسلام سید مسعود میریان، رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، توضیحات آماری را در خصوص فازهای مختلف طرح من قرآن را دوست دارم، ارائه کرد.

استقبال ۶۲ هزار نفری از طرح «من قرآن را دوست دارم»

قابل ذکر است که بیش از ۶۲ هزار نفر تاکنون از این طرح استقبال نمودند و بیش از ۱۲ هزار نفر پس از آموزش‌های تخصصی و بهره وری از مربیان پشتیبان، گواهینامه معتبری را دریافت کرده اند. هم اکنون فاز چهارم طرح تحت عنوان آموزش حفظ عمومی قرآن کریم به علاقمندان حفظ کلام الهی در حال فعالیت است.

در بخش بعدی جلسه دستور دوم در خصوص شیوه نامه پیشنهادی مشارکت اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه در طرح من قرآن دوست دارم، حجت الاسلام و المسلمین حبیبی توضیحات مبسوطی را ارائه و کلیات آن به تصویب رسید.

مقرر شد در خصوص پشتیبانی این طرح و تأمین بودجه در اعتاب مقدسه برای مشارکت در این طرح با مسئولین امر در آستان های مقدس رایزنی صورت گیرد و ادامه این بحث به جلسه بعد موکول شد.

ضمناً مقرر شد در جلسات آینده از شخصیت‌های حقیقی نیز برای استفاده بیشتر از صاحبنظران در امور قرآنی و فرهنگی دعوت بعمل آید.

جلسه پنجاه و نهم کارگروه، ۱۶ دی ماه سال جاری به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 5957156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha