۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

سرپرست جهاد دانشگاهی اردبیل:

رسالت جهاد دانشگاهی پیوند دانشگاه با جامعه است

رسالت جهاد دانشگاهی پیوند دانشگاه با جامعه است

اردبیل- سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مأموریت جهاد دانشگاهی این است که پل ارتباطی جامعه علمی و دانشگاه با جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی پیش از ظهر دوشنبه در پیش رویداد دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی استان اردبیل، اظهار کرد: با توجه به مأموریت‌ها و راهبردهای این نهاد، جهاد دانشگاهی در ترسیم نقشه مهندسی فرهنگی استان اردبیل همکاری و نقش هماهنگی را بر عهده گرفته و با تدابیر استانداری اردبیل، دبیرخانه راهبری نقشه مهندسی فرهنگی استان در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نسل جدید باید در سطح ملی و منطقه‌ای در تمام حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تبیین‌گری کند و برای چالش‌های جامعه پیشنهاد، راهکار و اقدامات اصلاحی ارائه دهد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: دانشجو ذهن خلاق، فعال و نواندیش دارد و مهمترین نعمت هر جامعه نسل جوان آن است.

رسولی با بیان اینکه امید می‌رود از نتایج حاصل از این مناظرات، در طراحی نقشه مهندسی فرهنگی استان و به تبع آن در سطح کشوری بهره‌برداری شود، گفت: برای روشنگری و تبیین موانع، فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور نیازمند یک نهضت هستیم و دانشجویان می‌توانند نقش اصلی را در این نهضت فرهنگی ایفا کنند، دانشجویان در صف اول ایجاد اقتدار برای مملکت هستند.

وی با اشاره به اینکه مناظرات یک فرهنگ و گفتمان تقویت اداره امور در فرهنگ جهانی شناخته می‌شود، افزود: مهمترین ویژگی مسابقات مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی، پرورش تفکر انتقادی است و یکی از نقش‌های کلیدی و ویژگی‌های فرهنگ دانشگاهی، در تربیت کارآمد دانشجویان و پرورش تفکر انتقادی است.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتقاد به معنای مخالفت نیست و دیدن همزمان نقاط آسیب و نقاط قوت را شامل می‌شود و هدف از انتقاد، ایجاد استحکام و پیشگیری از آسیب‌ها است که انتقاد درست نشان‌دهنده احترام و ارزش هست.

وی اضافه کرد: برای پذیرش انتقاد و رعایت آداب و فرهنگ سازنده انتقاد، هنوز به بلوغ کافی دست پیدا نکرده‌ایم و آمادگی روانی انتقاد را نداریم که امیدواریم این مسابقات مناظرات بتواند در این رابطه چاره‌ساز باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل تاکید کرد: ما به وجود جوانان و دانشجویان که در مناظرات شرکت می‌کنید، بیشتر امید داریم چون دغدغه‌مندی جدی‌تری داشته و بیشتر احساس مسئولیت می‌کنید.

کد خبر 5957187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha