۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۳

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر خبر داد؛

بازدید از مزارع مشکوک به آبیاری با آب‌های نامتعارف در اسلامشهر

بازدید از مزارع مشکوک به آبیاری با آب‌های نامتعارف در اسلامشهر

اسلامشهر- مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر از بازدید از مزارع مشکوک به آبیاری با آب‌های نامتعارف در این شهرستان خبر داد.

مسعود ایلکا در گفتگو با خبرنگار مهر، از بازدید مشترک مدیریت جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت اسلامشهر از مزارع مشکوک به آبیاری با آب‌های نامتعارف خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر اظهار کرد: در راستای نظارت‌های بهداشتی و کنترل مزارع سبزی جات و صیفی جاتی که از آب‌های نامتعارف و پساب جهت آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند، گشت مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

ایلکا افزود سبزیجات آبیاری شده با آب فاضلاب‌های شهری، آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی را جذب خود می‌کنند و بیماری‌های مختلف را به بدن انسان منتقل می‌کند.

وی بیان داشت که آب فاضلاب‌ها حامل انواع میکروب‌ها به مواد شیمیایی فلزی مانند سرب، جیوه و… است که سلامت انسان را تهدید می‌کند، بنابراین احتمال ابتلاء به بیماری‌های وبا، میکروبی و عفونی و… وجود دارد و کارشناسان سلامت تاکید دارند اگر چه ضد عفونی کردن سبزیجات آلوده با مواد ضدعفونی کننده تا حدی میکروب‌های موجود را از بین می‌برد، اما تأثیری در کاهش میزان مواد شیمیایی فلزی در سبزیجات ندارد چرا که سرب جذب بافت‌های گیاه شده و آن را به طور کلی آلوده می‌کند.

کد خبر 5958763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha