رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خبرداد؛

برپایی نخستین کنگره ملی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران

برپایی نخستین کنگره ملی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران

حجت الاسلام خداداده از برپایی نخستین کنگره ملی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران با هدف هویت بخشی به شعار «نهضت بازگشت به مسجد» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کمال الدین خداداده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران اظهار کرد: در طول سال جاری در لبیک گویی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیا و ترویج الگوی زن تراز انقلاب اسلامی و با توجه به اسناد بالادستی نظام در حوزه زن و خانواده، قریب به ۱۳۰۰ کانون تخصصی خواهران در مساجد کشور تأسیس شده است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با توجه به برگزاری پیش رویدادهای آموزشی توجیهی برای مدیران این کانون‌ها در سراسر کشور و فعالیت‌های پیش بینی شده در منظومه برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد، این کنگره در حقیقت نقطه آغاز و عزیمت یک جریان فرهنگی است که با محوریت بانوان مسجدی و منطبق بر الگوی تعالی دختران و بانوان ایرانی درایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برگزار می‌شود.

وی هویت بخشی به شعار «نهضت بازگشت به مسجد» را از جمله اهداف و دستاوردهای این گردهمایی برشمرد و خاطرنشان کرد: احیا و به روز رسانی جایگاه و ظرفیت مسجد تراز انقلاب اسلامی، تقویت گفتمان الگوی سوم (زن تراز انقلاب اسلامی) در مقابل نسخه‌های منحط غربی و شرقی و ایجاد و احیای الگوی تعالی و سرآمدی دختران در بستر نورانی مسجد از اهداف این همایش است.

حجت الاسلام خداداده بازآفرینی سرمایه اجتماعی زنان و دختران با محوریت مساجد و ایجاد یگان عملیات فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت بانوان مسجدی را از دیگر اهداف برپایی این کنگره برشمرد که در راستای اهداف کلان حوزه زن و خانواده عملیاتی می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: این کنگره سه شنبه ۲۱ آذر ماه با حضور قریب به یک هزار نفر از مدیران کانون‌های تخصصی خواهران از سراسر کشور، برخی از خواهران ممتاز کانون‌های مساجد در عرصه های مختلف، شخصیت‌ها و کنشگران فرهنگی تربیتی عرصه بانوان و دختران و اعضای شورای سیاست گذاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بسیج مستضعفین، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مرکز رسیدگی به امور مساجد از اعضای شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند.

نخستین کنگره ملی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران سه شنبه ۲۱ آذر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کد خبر 5959425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha