۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۱

طوبی عرب پوریان مطرح کرد؛

توجه به حق‌ مردم پررنگ‌ترین ویژگی شهید علیرضا نوری بود

توجه به حق‌ مردم پررنگ‌ترین ویژگی شهید علیرضا نوری بود

همسر شهید علیرضا نوری گفت وی مسوول اعتصاب کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی بود و من کنارش فعالیت می کردم. نجابت، مردم داری، حیا و احترام به ارباب رجوع از پررنگ‌ترین ویژگی‌های ایشان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، طوبی عرب پوریان همسر شهید علیرضا نوری، با حضور در برنامه تلویزیونی استودیوی سلام تهران با اشاره به ویژگی‌ها و اخلاقیات شهید علیرضا نوری از فرماندهان دفاع مقدس گفت: با توجه به تعهدی که به همسر شهید خود داشتم و او همواره بر آموختن تاکید می‌کرد، سعی کردم در رشته‌های مختلف تحصیل کنم. همسرم بر این باور بود که برای انجام هر کاری باید علم آن وجود داشته باشد. خوشبختانه در این مسیر من چندین مدرک تحصیلی دریافت کرده و فرزندانم نیز علاقه‌مند به همین کار هستند.

وی افزود: من اهل اهواز هستم. پدر من برای مأموریت به اهواز رفته و من در آنجا به دنیا آمدم. شهید نوری اهل مازندران بود. او در مدت خدمت با برادر من آشنا شد. از همین طریق خانواده‌های مان با هم آشنا شدند. ثمره آن ازدواج ما و ایجاد تغییر و تحول علمی و انقلابی برای مان بود.

عرب پوریان گفت: من از جوانی بسیار فعال بودم و به نوعی تمام ورزش‌ها را امتحان کرده بودم. وقتی به تهران آمدم ساواک به خانه ما آمد، چرا که شهید نوری دانشجویی فعال و مذهبی بود. ما قبل از انقلاب فعالیت خود را شروع کردیم. در آن زمان من به اندازه کافی آگاهی نداشتم، اما شهید نوری به من کمک کرد بیاموزم و در این مسیر قرار بگیرم. بعد از پیروزی انقلاب، شهید نوری مسئول اعتصابات راه آهن جمهوری اسلامی بود و من نیز در کنار ایشان فعالیت داشتم. نجابت، مردم داری، حیا، احترام به ارباب رجوع، حق‌الناس از پررنگ‌ترین ویژگی‌های ایشان بود. ‌

کد خبر 5960694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha