در حمایت از فلسطین انجام شد؛

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها/ «برای هر گزینه‌ای آماده‌ایم»

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها/ «برای هر گزینه‌ای آماده‌ایم»

مردم یمن امروز جمعه با برگزاری چند راهپیمایی بر تداوم حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، ساکنان استان صعده یمن از نخستین ساعت‌های صبح امروز جمعه چهار راهپیمایی گسترده با عنوان «به حمایت از غزه ادامه می‌دهیم و برای تمام گزینه‌ها آماده ایم» برگزار کردند.

این راهپیمایی‌ها در مرکز استان صعده، ساحا المرازم، شعاره برازح و الجرشه برگزار شد.

یمنی‌های شرکت کننده در این راهپیمایی‌ها با در دست داشتن پرچم‌های یمن و فلسطین شعارهایی نظیر «ای مردم غزه شما تنها نیستید، ملت با ایمان با شما است»، «ای ملت ما ادامه دهید، تا پیروزی چیزی نمانده»، «هر اتفاقی بیافتد ما تسلیم محاصره نمی شویم»، «ای خیبر ما برگشتیم و حیدر رهبر ماست» سر دادند.

در این راهپیمایی‌ها اشعار حماسی در حمایت از پایداری قهرمانانه مردم فلسطین سروده شد.

مردم یمن مواضع حاکمان ظالم را در حمایت از تجاوز به غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این باریکه محکوم کردند.

آنها همچنین از ملت‌های عربی خواستند به یاری مردم فلسطین و بازگشایی گذرگاه‌ها بشتابند. یمنی‌ها در ادامه از مواضع محور مقاومت و حملات صورت گرفته علیه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه قدردانی کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها خواهان انتشار گسترده تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند تا تمام مردم جهان با جنایات آنها علیه مسلمانان آشنا شوند.

ارتش یمن تاکنون چندین عملیات علیه مواضع صهیونیست ها از طریق حملات پهپادی، موشکی و توقیف کشتی های صهیونیستی در دریای سرخ انجام داده است.

روز گذشته «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که آمریکا با هدف قرار دادن یمن به دلیل حمایت از غزه و فلسطین، «رفتار جنایتکارانه» در پیش گرفته است.

القحوم گفت: «یمن به قوانین بین‌المللی و ناوبری دریایی بین‌المللی متعهد است و در تضمین این امر مشارکت دارد و این نشان می‌دهد که یمن برای تضمین این مساله نیازی به حضور دریایی آمریکا یا اسراییل ندارد.»

وی افزود: تلاش‌های آمریکا برای حفاظت از کشتی‌های اسراییلی در دریای سرخ با شکست مواجه شد و همین امر باعث شد اسراییلی‌ها تصمیم بگیرند کشتی‌های خود را به مناطق دیگری منحرف کنند. عملیات یمن تاثیر زیادی بر معادله حمایت از فلسطین و غزه داشت و موازنه قوا را تغییر داد و آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد.

کد خبر 5960772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha